Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
........
Syöpäni on hoidettu pari vuotta sitten, käyn tietysti vielä kontrolleissa. Syöpä hoidon aikana oli kipuja jonkinverran, mutta niiden jälkeen alkoi nämä muut kropan säryt. Jotka eivät siis liity mitenkään syöpään. Olivat heti hoitojen lopussa laittamassa minua erikoislääkärille niiden kipujen suhteen, mutta en päässyt. Kävin jonkun aikaa yksityisesti, mutta kun on pitkään sairaslomalla, ei siihenkään "lystiin" riitä rahat. Kun olin tarpeeksi huonossa jamassa särkyineni, pääsin vihdoin keskussairaalan erikoislääkärille. Monesti vain mietin, että eikö tämä kaikki olisi helpommin asettunut, kun särkyni olisi hoidettu heti. Minua jopa syyllistettiin, että käytän liikaa särkylääkkeitä, joista seuraa särkylääkesärkyä. Varmaan siinä mielessä käytinkin, mutta olihan minulla kipuja hoitojen aikaan! Kukaan ei tukenut ja ohjannut, mitä sitten, kun hoidot on ohi ja säryt vaan jatkuu. Olisi vain pitänyt rämpiä ilman lääkkeitä!Kyllä tässä on tosiaan tarvinnut olla aktiivinen itsekin, on tietysti aikoja, kun ei jaksa. Mutta ei kyllä kukaan liikoja selittele, jos ei itse tajua kysyä! Monesti mietin, miten ne potilaat, jotka on tosi huonossa kunnossa eivätkä jaksa. Viimeksi syöpäkontrollissa käydessäni kun ihmettelin näitä hoidon jälkeen tulleita/pahentuneita vaivoja, niin syöpälääkäri totesi vain, että me kun hoidamme täällä vain tätä syöpää... Kiitos, sen suhteen sain kyllä hyvää hoitoa. Mutta kun hoidot päättyivät, sitä jäikin vähän niin kuin omilleen. Kun ei käynytkään niin onnellisesti, että olisin voinut todeta vahvistuneeni sairaskokemuksestani, saaneeni uudet arvot elämääni ja jatkavani elämääni eteen päin siitä mihin se jäi...
- Yksin ongelmien kanssatuulikki
- Re: Yksin ongelmien kanssatuulikki
- Re: Yksin ongelmien kanssasyövästä parantunut
- ........tuulikki
- Re: ........veera
- TerveisiäKeeko
- Re: Terveisiänyppy
- Terveisiä vaan lisääKeeko