Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Yksin ongelmien kanssa

Vajaakuntoisuus on todella rankkaa. Itse kärsin hengenahdistuksesta pienten keuhkojeni takia. Hävettää ja nolottaa kun ei meinaa pystyä kävelemään ja puhumaan yhtä aikaa. Harmittaa kun ylämäessä ihmiset kävelevät tupakka suussa ohi! Nyt olen ehkä jo pikku hiljaa tottunut ajatukseen, etten enää palaa työelämään. Ehkä? Olen vasta 33v... määräaikainen eläkeläinen... Harrastan koiran kanssa kaikenlaista ja siellä kohtaa usein hyväkuntoisia ihmisiä. Itse sitten siellä puuskuttelen huulet sinisenä joukossa... Toisaalta tekisi mieli jäädä joukosta pois, mutta taas toissalta ei...

Jatkuvat kivut ovat ihan oma lukunsa. Onneksi minulle ei ole jäänyt kroonisia kipuja, mutta leikkausten jälkeiset kivut ovat vielä tuoreessa muistissa, vaikka viime leikkauksesta taitaa olla jo 3 vuotta... Olisiko sinun mahdollista päästä kipuun erikoistuneen lääkärin hoitoon? Kivun hoito on suomessa aika huonolla tolalla, ikävä kyllä.. :( Jos kipulääkäriä ei löydy, niin ehkä jokin osaava psykiatrikin voisi auttaa? Itse olen saanut hämmästyttävän hyvää apua ruumiillisiin vaivoihini psykiatrilta. Aluksi hengenahdistustani pidettiin henkisenä ongelmana, paniikkihäiriönä tai muuna vastaavana. Ja onhan sillä painoarvoa, kun "nuppilääkäri" sanoo, etti tämä mitään paniikkihäiriötä ole vaan oikeaa hengenahdistusta... Myös yllättäin (?) olen saanut hyvää palvelua ihan terveysasemalta! Ei tarvita kuin kuunteleva ja empaattinen lääkäri... oikea ihminen siis oikeaan paikkaan... Erikoislääkärit välillä ovat niin erikoistuneita, etteivät he näe kuin sen oman alansa.

Ruumiillinen vajavaisuus on jo sinänsä hankala pala niellä, mutta voin kuvitella kuinka vaikeaa on elää jatkuvien kipujen ja migreenin kanssa! Paljon voimia sinulle!

Eikös tämä palsta ole vertaistukea varten.. :) Eläköön netti!

t:rapsi
rapsi | 13.9.2007 klo 15:16:47