Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Yksin ongelmien kanssa

Hei!

Erikoislääkärit ovat tosiaan niin erikoistuneita, että ottavat kantaa vain oman erikoisalansa asioihin. Laskin, että pelkästään syöpään liittyen olen tavannut 13 eri lääkäriä, luvussa on mukana kaikki radiologit yms. Jotenkin kaipasin sitä, että ihminen otettaisiin huomioon kokonaisuutena. Muuten olen kyllä hoitoon tyytyväinen, olisi vain tuntunut hyvältä jos joku kysyisi miten jaksan.

Keskussairaalan kuntoutusohjaaja auttoi kuntoutusasioissa ja nyt ne asiat etenenivät ihan hyvää vauhtia. Pääsen kuntoutustutkimukseen keskussairaalan kuntoutustutkimusyksikköön, jossa tapaan sosiaaliohjaajan, psykiatrin ja lääkärin (fysiatrian erikoislääkäri). Siellä selvitettään miten kuntoutusasioissa edetään ja tehdään selvitys työkyvystä. Muuten kuntoutusohjaajan olemassa olostakaan ei kukaan minulle missään vaiheessa kertonut, itse täytyi sekin asia selvittää.

Mahdollisimman hyvää vointia teille kaikille, kuntoutusohjaajaa kannattaa tosiaan kysyä omasta sairaalasta ja varata keskustelu aika, kerrankin oli ihminen jolla ei ollut kiire, keskustellessa vierähti 2 tuntia.
Sartsa | 15.9.2007 klo 13:37:15