Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Yksin ongelmien kanssa

Vaikeaa on ollut löytää lääkäri/lääkäreitä selvittämään näitä ongelmia. Kokemuksista sairaanhoidon viidakoista voisin kirjoittaa kirjan! Parin vuoden sinnittelyn jälkeen pääsin vihdoin julkiselle puolelle erikoslääkärille näiden kipujeni tähden. Kipuklinikalle en päässyt. Tässä on vielä pitkä tie, että saataisiin lääkitys kohdalleen. Syöpään sain kyllä tosi hyvää hoitoa, mutta sen jälkeen tunsin itseni väliinputoojaksi koviksi yltyneine särkyineni. Kun ei minullakaan tuota ikää vielä niin kovin ole. Sain myös aikaiset vaihdevuodet hoidoista johtuen ja niistäkin on kaikkea "mukavaa" aiheutunut, ehkä pahentunut migreenikin johtuu siitä?

Ehkä minäkin vielä totun, että minusta ei ole enää työelämään. Tällä hetkellä vain olen virallisesti työtön, kun lääkärien mielestä en ole työkyvytönkään. Vaan kuka huolii töihin ihmistä, joka on monta päivää kuukaudesta niin kipeä, että ei pysty töihin??? Ehkä pääsen vielä työkykykartoitukseen, se selventäisi tilannetta.

Olen jutellut psykiatrin kanssa pari vuotta! Ja tuntuu, ettei tästä päästä yhtään mihinkään. Aikansa hän piti minua masentuneena, mutta ei enää. Enkä totta puhuen enää itsekään tunne niin. Olen vain ahdistunut näistä säryistä ja siitä, että en ole virallisesti tarpeeksi sairas esim. sairaslomaan, mutta toisaalta liian sairas töihin...
tuulikki | 13.9.2007 klo 21:10:01