Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Elämää myelooman kanssa

Hei, hei!
Meillämonella tämä Myelooma vaikuttaa ja oireilee samalla tavalla.Paljon on myös samanlaisia lääkityksiä vaikka eri sairaaloiden potilaita ollaan. Tämä kantasolusiirto on useimmille potilaille suoritettu toimenpide, ja moni on siihen valmistautumassa ja monellesitä suunnitellaan. Toisille tästä solusiirrosta on pitemoiaikainan apu , toisilla taas hyöty on lyhytaikainen.Yksi sairauden merkeistä on useimmilla selkäkivut sekä kova väsymys.
Selinalle tiedoksi, että muistinmenetystä potevat muutkin, ainakin itse olen havainnut, että jonkinlaisia muistihäiriöitä on alkanut ilmaantua.

Olin eilen ja tänään TYKS:ssä. Minulle tehtiin sädehoito suunnitelma ,päässä olevan plasmasytooman hoitoa varten.Tänään näitä "piirustuksia" vielä tarkennettiin ja parannettiin.Maanantaina 14.04 alkaa varsinainen sädehoito,millä olisi tarkoitus tuhota nämä päässä olevat patit. Tänään oli tarkoitus antaa myös erä Velcade hoitoa. Vaan sitä ei nyt voitukkaan antaa. veren heikon trmbosyytti (55) arvon vuoksi. Velcade hoitoa jatketaan sitten, kun päähän on ensin annettu tarvittava määrä sädehoitoa.
Se on tällaista edestakaista "sahaamista" tämän hoidon kanssa.Niin se tuntuu olevan useimmilla muillakin tämän solusairauden kanssa.
Hyvää keväänjatkoa kaikille!!
aarsu | 10.4.2008 klo 21:34:00