Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Elämää myelooman kanssa

Hei kaikille!

Kaihoneitokaiselle:Ensimmäinen hoito minulla oli thaliksi joka lopetettiin ja aloitettiin VAD-hoidot tammikuussa 2007,lääkärit eivät odottaneet joulukuussa otettua paraproteinitulosta joka olikin laskenut puoleen olleesta arvosta.Annettiin kolme vad-hoitoa joka ei tehonnut minulle olleenkaan.Sen jälkeeen uudestaan thaliksia joka tehosi muttei enää niin hyvin kuin alussa,nyt kyllä kyselen ja pidän huolta missä mennään.Viimeiseksi hoidoksi ja tehokkaimaksi on ainakin minun kohdalla ollut VELKADE-HOITO.Hoito annetaan siten että nestettä tiputetaan litra ja kanyyliin annetaan ruiskullinen velcadea painon mukaan ,sitä annetaan kaksi kertaa viikossa kahden viikon ajan sen jälkeen 10 päivän tauko sitten uusi samalainen hoito.Kortisonia jouduin myös syömään 27 taplettia 4 päivänä kuukaudesa.Saiko äitisi hermovaurioita thaliksista.Hermovaurioista vielä sanoisin omalla kohdallani,että lääkäri ei ottanut tosissaan ja vähätteli oireitani luotti vain hermoratatutkimuksiin ja houkutteli syömään niin pitkään että vaurio syntyi antoi vastuun minulle milloinka thaliksi pitäisi lopettaa.Nyt olen vaihtanut lääkäriä.Pidetään huolta itsestämme
Kuulumisiin Iitsu
iitsu | 27.2.2008 klo 13:15:44