Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Elämää myelooman kanssa
Keväällä luuytimen plasmasolujen määrä oli 2,5. Sittenhän se nousi heinäkuussa 6:een, kun olin ollut ilman lääkitystä eli talidomidia ja dexaa. Silloin ei suunniteltua kantasolujen palautusta sitten tehtykään. Lääkitys oli jonkin talidomidi ja loppuvuodesta sitten Velcade. Silloin ei enää otettu luuydinnäytettä vaan kaikki muut mahdolliset. Sitten solujen palautuksen epikriisistä ilmenee, että Velcaden hoitovaste oli hyvä, mutta ei ilmene plasmasolujen määrää. Enkä ole kysynyt. Jotenkin en halua tietää kovinkaan paljoa prosenteista, ne on mitä lääkäri ilmoittaa ja mitä sitten aiotaan tehdä. Nyt tosin olin ratketa riemusta kun solut olivat vain 0,8. Ehkä minun luonteelle on hyvä pieni "pimennossa" eläminen. Kai se on jonkinlaista alistumista, pakoa? Koko sairauden ajatteleminen jää vähän kuin kulissien taakse. Terveellisestä ruoasta kyllä pidän kiinni.Miten on, otatteko päivittäin annoksen punaviiniä? Viimeisimmät tiedot kun kertoivat, että se laajentaa verisuonia. Nyt olen tyytyväinen, kun ei tarvitse nähdä sairaalaa kuukauteen eli seuraaviin kokeisiin saakka. Huomaan kyllä, ettei kunto ole vielä läheskään entinen, kävelen melko hitaasti ja huilaan välillä penkillä, nautin siitä kun tuuli on niin kova, että se vetää naamarypyt sileiksi.
- Elämää myelooman kanssa Selina
- Re: Elämää myelooman kanssa HannaLeena
- Re: Elämää myelooman kanssa vaimo vm54
- Re: Elämää myelooman kanssa kaihoneitokainen
- Re: Elämää myelooman kanssa nikki
- Elämää myelooman kanssa HannaLeena
- Re: Elämää myelooman kanssa sakripa