Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Elämää myelooman kanssa
Hei,Silloin kun äiti sairastui, niin minä tyttärenä olin meidän perheessä se, joka soitteli lääkäreille ja hoitajille kaikesta mahdollisesta. Välillä kyllä tuntui, että lääkärit kohta menettää hermonsa mun kanssa, mutta aina jaksoivat selittää ja kertoa asiat niin kuin ne sillä hetkellä oli ja aina olivat mulle tosi kohteliaita. Mua itseäni ainakin henkisesti auttoin paljon se, että sain suoraan keskustella lääkäreiden kanssa äidin tilasta. Äiti sai sairauden alkutaipaleille niin kovia kipulääkkeitä eikä muutenkaan ollut halukas kuulemaan paljoa myeloomasta.
Minä kun olen luonteeltani sellainen, että kaikki (ja vielä vähän lisääkin) pitää tietää, niin sitten aina äidin sairaalassaoloaikana keskustelin lääkäreiden ja hoitajien kanssa, tutkin tarkkaan kaikkien kokeiden tulokset jne... Siinä vaiheessa, kun äiti pääsi kotiin 4 kk sairaalassaolon jälkeen, jatkoin edelleen soittamista hoitajille tai suoraan lääkärille, mikäli tuli kysymyksiä.
Nykyään tilanne on hieman erilainen, äiti käy 4kk välein kontrolleissa ja isä on hänen mukana siellä. Kahdet korvaparit on aina yksiä paremmat. Itse olen varmaan viimeksi keskustellut äidin lääkäreiden kanssa silloin, kun hän sairastui reilut 1,5 vuotta sitten vesirokkoon ja oli siitä sairaalassa. Änkesin vielä mukaan TT-kuvauksiinkin, vaadin keuhkoröntgeneitä jne... Eli taisin olla se hoitajien todellinen painajainen :) Mutta koin, että minulla on oikeus siihen...
- Elämää myelooman kanssa Selina
- Re: Elämää myelooman kanssa HannaLeena
- Re: Elämää myelooman kanssa vaimo vm54
- Re: Elämää myelooman kanssa kaihoneitokainen
- Re: Elämää myelooman kanssa Linnu
- Elämää myelooman kanssa HannaLeena
- Re: Elämää myelooman kanssa sakripa