Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Tumpin ers, robottijono ja hoidon valinta
Soitin tänään Peijakseen leikkausjonon kyselynumeroon. Asiallinen kaveri kertoi, että en vielä ole robotti-jonossa, mutta lähete on kyllä tullut heille, sehän lähetettiin 4.4. eteenpäin. Hän kertoi yksityiseltä puolelta tulevien lähetteiden käsittelyn vievä aikaa, joskus 3:kin viikkoa. Mun lähetteen teki työterveys-lääkärifirma.Hän kertoi myös, että RALP-jonossa on nyt 36 potilasta, oli aamulla tarkistanut. Ja kun tekevät viikossa 8 leikausta, niin jono kestänee vajaa 5 viikkoa ja jos uusien potilaiden gleason on 4+3 tai pahempi, niin voivat mennä jonossa ohi, (mulla siis 3+4) niin mun tod.näk aika saattaisi olla juuri ennen juhannusta, jos jonoon nyt laitettaisiin. Juhannuksen jälkeen robottilaite menee 5 viikon huoltoon eli vois mennä aikani lähemmas elokuutakin.
Menen keskiviikkona tapaamaan toista urologia, saanen vastauksia kysymyksiini mm. syöpäni paikallisuudesta, sen jatkotutkimisesta, onko tarvetta ja myös arviota leikkauksen säästävyydestä tapauksessani. Peijaksen kaverin kanssa jutellessani selvisi, että tämä keskiviikon urologi on heillä töissä ja robo-leikkasutiimeissä. Hmm... Eka urologini on myös heillä kirjoilla. No, ehkä hyvä niin, osaavat ainakin sanoa ko leikkauksesta hyvinkin paljon.
Kun tässä pohdin, että mikä hoito mulle, niin olen tän palstan kirjoituksista oivalluksessa, että meillä on usein aika erilaisia tavoitteita hoidon suhteen. Toki parantua, mutta suhtautuminen leikkaukseen tai sädehoitoon ja niiden vaikutuksiin vaihtelee, jotkut haluavat hyvätasoista elämää mahd. pitkään ja jotkut, kuten minä, päästä syövästä mahd hyvin eroon. Mieskunto on toisille tärkeämpää ja vaippojen isompaan käyttöön jotkut ei halua joutua. Jotkut jaksaa harkita ja välillä on kiireisempiä. Ei siis ihme, että valitsemme eri hoidon, vaikka lähtökohdat olis "samaa tasoa".
On löydettävä itselle merkitykselliset asiat ja valittava hoito joka ne parhaiten toteuttaa. Tuumaukseni jatkuu.
- Tumpin ers, kokemukseni.Tumppi
- Re: Tumpin ers, kokemukseni.jukarhu
- Re: Tumpin ers, robottijono ja hoidon valintaTumppi
- T-luokituskarix
- Re: Tumpin ers, kokemukseni.jyrkiap
- Re: Tumpin ers, kokemukseni.jyrkiap
- Re: Tumpin ers, jonotustajyrkiap
- Re: Magneettikuvauksen tulosjyrkiap
- Onnea minultakinjyrkiap
- Leikkaus 18.6.2013Tumppi
- Re: Leikkaus 18.6.2013jyrkiap
- Re: Leikkaus 18.6.2013Watson