Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Tumpin ers, kokemukseni.

Kiitos vaan tsempeistä, niitä tarvitaan, vielä pitkään.
Olen lukenut tuon 2007-hoitosuosituksen. Eräs osio sieltä kertoo, että mun PSA/4,8 ja syövän osuus biopsimateriaalista 17%, on matalan riskin kuvaajia, gleason 3+4 keskiriskin ja se että 8/12 neulasta osui syöpäisiin menee kait 2c:nä sinne korkean riskin alueelle. Mitähän tuosta päättelisi sen levinneisyyden osalta, joka nyt eniten askarruttaa.
Magneettikuvausta kyselen ensi viikolla urologilta, mutta olen ymmärtänyt, että se ei ehkä kerro lisätieto useinkaan.
Hoitovaihtoehdoista täällä on tuumausta ja kysymystä. Siinä mun tapaamani 2 urologia, samasta lääkärifirmasta tosin, molemmat totes selkeänä suosituksenaan mulle leikkausta. Itse olen tuumaillut, että ... haluan sen riiviön pois, jos mahdollista... en halua sitten aikanaan kuolla syöpään, vaan :) vanhuuuteen. Joten ehkä leikkaus ok mulle.
Vielä kun oivaltais, että säästävä vai ei leikkaus, niin hyvä, tosin tyttö jo maailmalla ja odottaa muuten esikoistaan, kesällä syntyy, .... niin joo, ehkä potenssi kysmys ei mulla nouse pääkriteeriksi, ehkä tai ...
Vaan pohdinta hoidosta jatkuu.
Tumppi | 11.4.2013 klo 19:49:19