Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
3 kk kulunut leikkauksesta
Tasan 3 kuukautta on kulunut leikkauksesta. Ajattelin päivittää tähän vähän kuvausta toipumiseni edistymisestä. Tuleville luettavaksi.Mulla toipuminen oli ensin hieman hidasta, osin niiden penissärkyvaivojen takia, kun tuli niiden takia paljon vaan makoiltua. Menin töihin 8 viikon kohdalla ja silloin oli jo oireet alkaneet jo helpottaa. Penissäryt heikkenivät silloin parissa viikossa selvästi ja nyt niistä ei jäljellä oikeastaan ole juurikaan mitään, jotain pientä vedon tunnetta joskus istuessa huomaa, mutta se ei häiritse oikeastaan ollenkaan. Hyvä niin.
Istuminen töissä toimistotuolissa sujui aika hyvin jo silloin alussa, iltapäivisin parin viikon ajan alkoi tuntua hieman painetta ja alapääväsymystä. Auton penkki ei ollut mun paikka vielä silloin, kankua vaihdoin vähän välliä. Eilen ajoin 4,5h matkan autolla, Helsinki-Vaasa, ja huomasin, että istumisvaikeudetkin lienee lähes voitettu. Mulla kesti siis reilusti yli 2 kuukautta, että istuminen alkoi sujua ilman vaivoja.
Golfin peluun aloitin 6-7 viikon kohdalla, sujui heti ilman erityisiä oireita, nyt olen pelannut jo lähes 20 kierrosta ja mukavaa on, paitsi tulokset suht heikkoja.
Virtsanpidätys tokenee sekin hitaasti, tosin vaipoissa kuljen edelleen. Olen käyttänyt Tena 1:stä viime viikot. Reipas liikunta aiheuttaa hieman vuotoa, esim juostessa niin, että sen huomaan, golf-kierroksellakin tulee vähän, osin huomaamatta, mutta muu oleminen on useimmiten kuivaa. Pidättäjälihaksen harjoittelua jatkan toki.
Tän kuun lopulla kuulen 3kk kontrollin tulokset ja silloin täytyy kysellä niiden erektiolääkkeiden perään, alapää se vaan uinuilee edelleen.
Toipuminen on siis mielestäni aika hyvällä mallilla, kuntoa täytyy kyllä saada parannettua, vielä ei esim lihasvoimat ole palautuneet. Mieliala suht ok, välillä kyllä katselee taaksepäin ja vähän ihmettelee, että onpas ollut rupeama, tämä reilu puoli vuotta ja sitten taas muistaa sen keveän olotilatunteen, kun kuuli 6 viikon kohdalla, että PSA on mittaamattomissa.
Hyvää syksyä vaan kaikille ja tsemppiä toverit ja vähän enemmän tänne toivoisi uusia kirjoituksia, päivittäin tulee käytyä katsomassa, olisiko muiden kokemuksia tullut luettavissa.
- Tumpin ers, kokemukseni.Tumppi
- Re: Tumpin ers, kokemukseni.jukarhu
- T-luokituskarix
- Re: Tumpin ers, kokemukseni.jyrkiap
- Re: Tumpin ers, kokemukseni.jyrkiap
- Re: Tumpin ers, jonotustajyrkiap
- Re: Magneettikuvauksen tulosjyrkiap
- Onnea minultakinjyrkiap
- Leikkaus 18.6.2013Tumppi
- Re: Leikkaus 18.6.2013jyrkiap
- Re: Leikkaus 18.6.2013Watson
- Re: Leikkaus 18.6.2013jukarhu