Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Huomenta tänäänkin!

Hei Helsingistä,

Kiitos Tässä ja nyt pullasta, olet todella hyvä leipoja! Kahvitkin osasit keittää juuri minun makuuni. Kiva että vielä minullekin riitti :)

Mullahan tuo oikean käden soutukunto tuntuu olevan koko ajan ihan hyvä - leikkauksesta on viikko ja ellei olisi kainalohaavaa niin en tietäis leikkauksessa edes olleeni. Vatsan toiminta on kyllä aina ollut ongelma, ja on edelleen arkipäivässä. Eilen keksin että miten siihenkin saa vauhtia. Ei tartte kun pelästyä, pyörtyä ja avot: vatsa toimii totaalisen hyvin!!!

Mulle kävi nimittäin eilen niin, että tein HUSin ohjeiden mukaisia liikkeitä peilin edessä, kylläkin jo toista kertaa aika lyhyen ajan sisällä (kun jäi aamulla tekemäti niin tein illalla kahdesti). Teen tuplamäärän, kun se viisi on minusta ihan yhtä tyhjän kanssa. Sitten kävikin niin, että haavasta rupesi tihkumaan nestettä tai siis valumaan lähinnä, ja vaikka se ei ollut verta niin mulle tuli tosi huono olo. Mies oli onneksi paikalla mutta jostain syystä ei tajuttu että pitää mennä makuulle eikä istumaan. Siitä sitten valuin spagettina vessanpöntöltä, onneksi mies otti kopin ja kun ihan melkein samantien heräsin niin ihmettelin vaan että mikä maa mikä valuutta ja miksi kyhjötän vessan lattialla ja mies mua kannattelee :)) Ei siinä siis mitään erityistä tapahtunut, olen vaan niin herkkä pyörtymään että ne nesteet sai aikaan huonon olon. Mutta se hyvä siitä oli että kohta toimi vatsa, hyvä et ehin vessaan.

En kyl suosittele tätä menetelmää muille, pyörtymisestä tulee aika valju olo. Soitin sitten NKL:n rr-osastolle ja sieltä käskettiin aamulla näyttämään haavaa. Niin tein ja lekuri määräsi antibioottikuurin. Haava ei ole revennyt eikä siinä ole tulehdusta mutta halusi varmaan varmistaa että ei tulekaan.

Kotimatkaa keskustasta tein osin sitten kävellen että tulee liikuntaa. Tänään en kyllä tee käsiliikkeitä mutta hoitaja Tuija A. ja lekuri sanoivat että liikkeitä täytyy vaan jatkaa. Taisin eilen juuri kirjoittaa että kipukynnys voi tulla vastaan vähän turhan myöhään, kun kainalo on tunnoton - eihän sitä ehkä tunne milloin pitäisi liike lopettaa. No, hyvä että litkut tuli itellään ulos, eipä tarvinnu punkteerata ainakaan.

MeriTuuli: onneksi päivä on pian ohi, ja huominen on jo parempi. Eikös tää ollut sulle se viides päivä jonka joku sanoi olevan monille raskain? Tänään tulee hyvää ohjelmaa telkusta joten asetetaan sulle telkkari sinne venhoon.

Mikä on vointisi, Päivä kerrallaan? Pitäkäähän toisianne kädestä, se auttaa!

Minä otin päiväunet että jaksan varmasti illalla katsoa elokuvan Hanks - Ryan ja sit sen Rose ja Maloneyn, joka on hyvä sarja. Tosin näkyy olevan kyse uusinnoista.

Tänään sitten leikkautin pitkät hiukset lyhyiksi. Poikani 15v. sanoi, että tulos ei ole ainakaan aiempaa huonompi. Huh. Ajattelin, että ehkä sit toimii Murphyn laki, eikä sytoja tarvitakaan, kun nyt menin hiukseni leikkaamaan siinä ajatuksessa, että ne kuitenkin lähtee tässä parin kuukauden kuluttua :))

Oletko Pimpula kuulolla? Huomaatko että olen kirjoitellut sulle pari viestiä?

Mahdollisimman hyvää viikonloppua kaikille kanssasisarille!

thunder

ps Tänään kun odotin lääkärille rr-osaston käytävällä niin kuskasivat (varmaan leikkaukseen) yhdestä huoneesta miehen. Eli miehilläkinhän on rintasyöpää vaikka onkin aika harvinaista! Hänellä voi olla aika orpo olo, löytäisköhän esim. tietään tänne palstalle eli saiskohan mistään vertaistukea?
thunder | 18.5.2007 klo 18:10:32