Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Thunderille ja työnteosta hoitojen välillä
Moi PimpulaOlette puhelleet töissäkäymisestä hoitojen aikana. Mulla on semmoinen tilanne, että olin leikkauksen jälkeen kuukauden sairauslomalla ja sitten palasin töihin. Toistaiseksi olen ollut sen jälkeen vain tuon ekan taxotere-päivän iltapäivän pois töistä, muuten duunissa koko ajan. Kun ei kerran heikota ja väsytä vielä, eikä ole huono olokaan, tämä on toiminut mulle ihan terapiasta. Töissä ei tarvitse sairastaa, vaan voi ajatella ihan näitä muita ja olla terveiden kanssa ihan "normaalisti". Toisaalta pitää sanoa, että voin itse säännellä työpäiväni pituutta ja raskautta ja esimiehen kanssa sovittiin että hyvin joustavasti voin olla pois ja tilanne sitä vaatii. Olen sellaisella alalla, että kesä helpottaa muutenkin tekemisiä, joten pari viikkoa vielä pitäisi jaksaa ja sitten voi säännellä itse työpäiviään juuri niin kuin tahtoo. Tuohon pariin viikkoon tosin mahtuu vielä toinen taxopäivä, joten voi olla että tästä pitä jäädä huilimaankin.
Töissä olemiseen ja sen antamaan apuun tai rasituseen tulee varmaan suhtautua kovin yksilöllisesti, ihan niin kuin näihin hoitoihinkin. Toisille se vaan sopii ja toisille ei sitten taas ei. Mitään suorittamisen ja sankaruuden pakkoahan tässä tilanteessa ei tarvitse olla, se pitää tehdä myös itselle selväksi. Jos ja kun alkaa väsyä, aina voi toki olla saikulla. Kuten Pimpula kirjoitti, joistakin duuneista on ehkä helpompi sitten olla pois kokonaa, kun projektit painaa päälle ja epävarma osallistuminen tai satunnaiset poissaolot voi olla työnantajasta kiusallisia. Mutta toisaalta, tässä tilanteessa terve itsekkyys on paikallaan ja teemme juuri niin kuin meistä itsestämme tuntuu hyvältä. Eikö?
Huivikaupasta tuli mieleen, että H&M:n kuvastossa oli hyvännäköisiä turbaaneja. Lieneeköhän liikkeissä? ja Indiskan puuvillahuiveista saa kiepsastua itsekin hyvännäköisiä turbaaneja, ne on sihen riittävän pitkiä ja leveitä, peittää koko pään ja saa vähän runsautta sivuille niin ei mene ihan päätä myöden :)
Tulikin käytettyä työnantajan kallista aikaa tähän... Nyt pitä palata taas askareisiin, jatketaan iltasella.
- Huomenta tänäänkin!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta tänäänkin!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta tänäänkin!kevätmieli
- Re: Huomenta tänäänkin!tautinen
- Re: Huomenta tänäänkin!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta tänäänkin!Manssi
- Re: Huomenta tänäänkin!santeri
- Re: Huomenta t�n��nkin!Tässä ja nyt
- Re: Huomenta t�n��nkin!MeriTuuli
- Re: Huomenta t�n��nkin!MeriTuuli
- Re: Huomenta t�n��nkin!kevätmieli
- Re: Huomenta t�n��nkin!anemone