Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hei ja huomenta

Huomenta, Tepa. Odottavan aika on pitkä. Mielestäni koko prosessin rankin vaihe oli odottaa patologin lausuntoa ja eka käyntiä onkologilla. Minulla meni n. kuusi viikkoa leikkauksesta, ennen kuin olin onkologin vastanotolla. Siitä viikon päästä oli eka syto. Ei varmaankaan ole hoitojen onnistumisen kannalta hirmuista hoppua, mutta henkistä puoltahan se rassaa. Kyllä minäkin olin jo soitellut syöpäpolille, milloin pääsen vastaanotolle. Leikkaukseen pääsemisellä on varmaankin suurempi kiire. Itse olin paniikissa, kun patti kasvoi päivä päivältä ja odottelin neulanäytteen tuloksia ja leikkauspäätöstä. Neulanäytteen mukaan syöpäni oli gr III, mutta patologinen näyte gr II. Neulanäyte ei siis ole sataprosenttisen varma.
Nyt on kolmas päivä viimeisestä CEF:stä ja olo hyvä. Ilmeisesti Aloxi-pahoinvointilääke sopi minulle tosi hyvin.
Nyt nautitaan auringosta ja luomu-D-vitamiinista. Pihaa haravoimaan ja toipumaan. Oman päänsä kanssa saa kyllä tehdä töitä. Nyt pitää uskoa, että on terve, kun tämä rumba on ohi. Välillä pukkaa mieleen, että siskoni ei selvinnyt rintasyövästään. Voiko minulle käydä paremmin? Saan muistuttaa itselleni lääkärin sanoja, että minun syöpäni ennuste ei ole riipuvainen siskoni kohtalosta. Pääsin myös nopeasti hoitoon, kun taas siskoni paperit unohtuivat radiologin pöydälle moneksi kuukaudeksi.....
Toivottavasti aurinko ja ulkoilma pitää pahoinvoinnit ja kuvotukset kurissa itsekullakin. Tämä päivä on elettävänämme kaikkine sävyineen ja mahdollisuuksineen. Olette ajatuksissani!
Lillukka
lillukka | 14.4.2007 klo 10:31:34