Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytoputkessa (jatkuu..)

Ehtoota, ystävät. Nyt on sitten viimeiset CEF:t suonissa. Olo on ihan OK. Sain pahoivointilääkkeeksi Aloxia neuvoteltuani lääkärin kanssa. Lisäksi tiputettiin kortisoniannos. Nyt on tarkoitus olla kotioloissa ilman muuta lääkitystä, jos ei tule pahoja oireita. Aloxin pitäisi vaikuttaa useita päiviä.
Kävin pitkän keskustelun lääkärin kanssa. Emme olleet aiemmin tavanneet (suuren sairaalan ongelma), mutta hänellä oli tosi pitkä kokemus rintasyövän hoidosta.
Rohkenin kysyä lääketieteellistä ennustettani. Ikä 53 (kesällä 54), gradus 2, kasvain 3,5 cm (kasvoi tosi nopeasti), yhdessä imusolmukkeessa 2mm:n alueella syöpää, estrogeenit ja progesteronit kolmella plussalla, Her2-. Lääkäri puhui rohkaisevasti hyvistä ennustetekijöistä. Syöpä vain yhdessä imusolmukkeessa, minun iässäni hormonipositiivisuus on hyvä asia, gradus ei pahinta lajia, Ki-67 alle 10. Kerroin huoleni suuresta kasvaimesta. Siihen hän totesi, että sehän on taltutettu. Toki puhuimme myös syövän arvaamattomuudesta. Sehän ei välttämättä piittaa ennusteista ja tilastoista. Eli epävarmuus on kumppanimme, mutta eihän sen kanssa tarvitse käsikynkkää kulkea. Kulkekoot sen verran perässä, ettei näy, kun katse on eteenpäin.
Sain Efexor-reseptin vaihdevuosioireisiin. Ajattelin odottaa, kunnes aloitan hormonien syönnin, jotta näkee aidosti, mitä ne vaikuttavat. Siinä vaiheessa voi lääkkeen mielialavaikutuskin olla tarpeen.
Kysyin myös, jääkö sytoista pysyviä vaikutuksia. Olen huolestunut etenkin henkisestä suorituskyvystä. Työni vaatii sekä muistia että keskittymiskykyä. Lääkäri sanoi, että kyllä ne palautuvat -ainakin osittain!? Onkohan tämä sellainen alue, jota ei ole tutkittu tarpeeksi??
Nyt saa mennä hammaslääkäriin ja kuntosalille. Luontaistuotteitakin voi alkaa käyttää oman harkintansa mukaan.
Sanoin myös, että luulosairaus on hyvin todennäköinen jälkitauti. Jokainen kolotus ja kipu diagnosoituu ja heti herää kysymys: Onkohan se siellä....? Tämänkin ongelman kanssa on opittava elämään. Oirepolille voi soittaa, kun mieltä painaa.
Sädehoitdon suunnittelukäynti on 27.4. Jospa tämä kesäkuun puolessavälissä olisi TJ.
Tulipas taas kevennettyä mieltä. Julialle ja Kevätmielelle potkua huomiseen tiputukseen. Julia, olen sieluni silmin katsellut kättesi töitä. Itse olen täysi tumpelo käden taidoissa, mutta silmäni kyllä osaavat nauttia toisten töistä. Ja uskoisin, että minulla on ihan hyvä "taidesilmä". Saat varmasti paljon voimia harratuksestasi/työstäsi.
Ja Kevätmieli puhaltaa täysillä koiriensa kanssa. Kunnon ylläpitäminen on ykkösasia. Se vaikuttaa niin paljon mielialaan. Mutta nyt sitten iltalenkille ja sitten kuppi vihreää teetä, liotettuja pellavansiemeniä puolukoitten kanssa ja hyvän kirjan kanssa peiton alle (Enni Mustonen: Lipunkantajat). Kuulemisiin. Luvassa on keväistä loppuviikkoa. Olin runotuulella mökillä ja tällaisia ajatuksia puski ulos:
Mustan talven jälkeen
routa sulaa.
Joutsenet palaavat
kirkkaisiin vesiin.
Päästän auringon sisään
kaikista ikkunoista.
Ei yhtään varjoa
ei varjoa.

Sytoista toipuva lillukka
lillukka | 11.4.2007 klo 18:46:00