Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?
Hei Sinulle,Ei ole kiva toivottaa ketään tänne tervetulleeksi, eihän sitä toisille tätä toivoisi. Mutta ole kuitenkin tervetullut! Itse sain seulontamammossa keväällä kuulla että jotain poikkeavaa on. Jatkotutkimuksissa löysivät "kalkkikertymiä, jotka sitten osoittautuivat pahanlaatuisiksi. Kyseessä piti kuitenkin olla alkava prosessi ja helppo nakki, mutta leikkauksessa löytyi kuitenkin pieni kasvain, ja koska se oli ärhäkkää laatua, olen saanut nuo "kovat hoidot", niin, että kuudesta on nyt enää yksi jäljellä, jonka jälkeen saan sädehoitoa. Imusolmukkeet olivat puhtaat ja kasvain pieni, niin että ennusteen pitäisi olla kohtuu hyvä, vaikka laatu onkin ärhäkkä. Vaikeinta aikaa oli juuri tuo diagnoosin saamisen aika ja kaikki odottaminen, leikkauksen, jälkitarkastuksen, jossa sai "tuomion" sekä sitten hoitojen. Jälkeenpäin ajatellen stressasin kuitenkin turhaan, osittain, mutta onhan tämä kuitenkin niin iso juttu elämssä, että ymmärtäähän sen. Olin tosi jrkyttynyt ja peloissani kun kuulin, että joudun saamaan sytostaattejakin, olin varautunut vain sädehoitoon. Mutta hoidot ovat kohdallani menneet tosi hyvin, ja niin ovat monen muunkin kohdalla. Olen liikkunut paljon, ollut sairiksella ja tehnyt asioita rauhassa. Olen kuitenkin jaksanut, siltä tuntuu, lähes entisen malliin, vaikka välillä onkin hetkiä, jolloin tekee vain mieli maata sängyssä. Sekin on sallittua. Kun hoitoputki alkoi, henkinen stressi helpotti, luulen, etä se on monen muunkin kokemus. Pitkältähn koko prosessi tuntui, oli ankeaa kuvitella etukäteen tulevaa vuotta ja pitkää hoitoputkea hiustenlähtöineen kaikkineen. Pikkuhiljaa sitä vain oppii ottamaan asian ja päivän kerrallaan. Ehkäpä se on hyvää oppia tulevaakin aikaa varten, sillä kyllähän me naiset olemme sellaisia suorittajia usein, että tämä ainutkertainen elämän hetki, juuri nyt, pyrkii unohtumaan. Ei tämä aika siis suinkaan ole pelkkää kärsimystä ja sietämistä vaan paljon kauniita hetkiä siihen voi sisältyä, kun on aikaa elää vain tätä hetkeä. Toivon sinulle Voimaa ja luottamusta elämään, kyllä se kantaa, päivän kerrallaan ja tosiaan, komppaan vielä edellisiä sillä, että ihan oikeasti, Suomessa rintasyöpien hoito on maailman ykkösluokkaa, ihan konkreettisesti.
- Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Liisa Ihmemaassa
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Tulevaisuus?
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Liisa Ihmemaassa
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?teituri
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?kolmekymppinen
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Kiroileva siili
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Katjusmaaret
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Katjusmaaret