Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?

Hei Katjusmaaret,
itse sain oman diagnoosini viime marraskuun alussa ja tähän ketjuu tuli silloin kirjoitettuakin. Nyt takana sytostaatit, säteitä en saanut ja 5-vuoden hormonihoitourakka alkoi tällä viikolla. Minulla siis myös duktaalinen karsinooma, gradus 3 ja hormonipositiivinen, her2 nega. Kirjoittelen samalla nimimerkillä rintasyöpäyhdistyksen palstalla, jonne huomasin sinunkin kirjautuneen. Ja hyvä niin, sieltä saa paljon apua ja tukea! Ihan kaikkea ei kannata tässä vaiheessa netistä kahlata, sillä vasta leikkauksen ja jälkitarkastuksen jälkeen tiedät mikä tieto koskettaa juuri sinua ja millaiset liitännäishoidot sinulle tulevat. Kovasti voimia toivotan tähän kaikkeen! Ja tästä onneksi selviytyy yhä useampi koko ajan parantuneiden lääkehoitojen ansiosta.
Sairasloman pituus töistä riippuu niin itsestäsi kuin tilanteestasi, millainen juuri sinun syöpäsi on ja sairasloman pituutta voi pohtia leikkauksen jälkitarkastuksen jälkeen. Se riippuu selviätkö pelkällä osa-/kokopoistolla, mitä hoitoja sinulle tulee tai tuleeko mitään. Joten sinne saakka joudut odottelemaan tulevia suuunnitelmia. itse olen pystynyt onneksi käymään töissä suhteellisen hyvin. diagnoosin saatuani marraskuun alussa jäin sairaslomalle leikkaukseen asti ja sitä jatkettiin sitten koko rinnan poiston ja välittömän rintarekonstruktion vuoksi vuoden loppuun saakka. Rintalihakseni alle asetettiin expanderi (kudoslaajennin) jolla tehtiin tilaa myöhemmin asennettavalle silikonille. Joten leikkaus oli sinänsä suurempi kuin peruspoisto. Uudenvuoden aatonaattona alkoivat sytostaatit ja kestivät nelisen kuukautta. Olen pystynyt ja halunnut niiden ohella käymään töissä, työni on sen mahdollistanut. Olin sytojen yhteydessä aina reilun viikon saikulla, sitten pari töissä ja taas saikulla. Sytostaatithan annetaan kolmen viikon välein. Ja tällä hetkellä voin hyvin!
Kirjoitan myös blogia www.suninthemoon.blogit.fi jos haluat käydä lukemassa! :)

Kyllä sinä selviät tästä! Tuo vaihe on oikeastaan se pahin, leikkauksen odottaminen ja alkushokkivaihe. Leikkauksen jälkeen helpottaa, usko siihen. Voimia! :)
Kiroileva siili | 14.5.2011 klo 20:28:20