Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?
Oli hienoa Kiroileva siili, että löysit tämän palstan! Itsekin olen uusi tulokas joukossa ja saanut mieltäni kiusaaviin kysymyksiini paljon ihania ja rohkaisevia vastauksia täältä! Vähän hiljaiselta vain nyt viime aikoina on tuntunut tämä palsta, joten olen käynyt lueskelemassa Rintasyöpäyhdistyksen keskustelupalstaa, sekä nupit.fi -palstaa, jossa keskustelu on huomattavasti vilkkaampaa ja sieltäkin olen saanut paljon tietoa mieltä askarruttaviin kysymyksiin.Olen sinua vain vähän edellä tällä matkallani, joten en osaa oikein itsekään vielä käsitellä koko asiaa, kun tuntuu, että vasta 10% tiedosta on valunut aivoihini ja loput 90% leijuvat jossain ilmassa, eikä vain suostu laskeutumaan tajuntaani. En siis edelleenkään tahdo uskoa, että tämä tapahtuu minulle. No tapahtuuhan se..
Itselläni oli viikko sitten sama tilanne kuin sinulla nyt, eli odotin ja pelkäsin leikkausta. Toivoin myös viimeiseen asti, ettei imusolmukkeista löytyisi mitään, mutta niin vain löytyi. Leikkaus meni todella hyvin ja palautuminenkin ollut suht nopeaa.
Minulle joku ihana täällä sanoi, ja sanon sen nyt sinulle, että ole rauhallisin mielin ja kulje eteenpäin operaatio kerrallaan. Enempään ei tarvitse pystyä. Kun leikkaus on ohi, niin koko homma lähtee eteenpäin. Odotus ja pelko tuskin koskaan tämän matkan aikana tulevat hälvenemään, tuskin sen jälkeenkään. Nyt kun itsekin olen leikkauksesta selvinnyt, niin pelkään taas jo ylihuomista jälkitarkastusta ja sieltä kuulemaani tuomiota. Olen tällä hetkellä ihan varma, että olen yltäpäältä syövässä ja kuolen viikon sisällä ;). Jälkitarkastuksen jälkeen alan taas jo varmaan pelkäämään sytostaatteja ja niiden jälkeen sädetystä ja sitten ja ja ja.... Eli kyllä tässä jännityksen, pelon ja kauhun paikkoja on riittämiin, niin iso juttu tämä kuitenkin on, mutta tämä matka on kuitenkin sen verran pitkä näin alkupäästä katsottuna, että ei tässä parane koko ajan peloissaan olla.
Itse olen 39-vuotias, kolmen lapsen äiti ja omasta mielestäni vielä aivan liian nuori kokemaan kaiken tämän, mutta olisinko 20 vuoden kuluttua ollut yhtään tämän valmiimpi? Tuskin.
Rohkeutta, hyvää energiaa ja positiivisuutta Sinulle tällä matkalla! Säestä sitä sillä hurtilla huumorilla, jota sinusta löytyy niin kurjimmatkin päivät tuntuvat iloisemmilta.
Tule ihmeessä kertoilemaan ajatuksiasi tänne uudelleen niin et ole yksin ajatustesi kanssa.
- Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Liisa Ihmemaassa
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Tulevaisuus?
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Liisa Ihmemaassa
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?kolmekymppinen
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Kiroileva siili
- Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?Katjusmaaret