Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Duktaalinen karsinooma..Mitä odotettavissa?

Askel kerrallaan eteenpäin. Monenlaista tunnetta ja tunnelmaa tulee eteen, ja ne kannattaa hyväksyä niin hyvin kuin pystyy. Välillä tosiaan minullakin tuntui, että tieto lisäsi tuskaa. Kannattaa kuunnella omia olojaan, ja vertaistukeahan on saatavilla syöpäjärjestöjen tukihenkilötoiminnan kautta. Toisille sopii nokakkain keskustelu paremmin kuin tämä nettikeskustelu, joka on aika hidastempoista. Ja tämän sivuston kautta saa sairaanhoitajaan yhteyden, kohdasta Potilaat ja läheiset/ Älä jää yksin. Minä käytin sitä mahdollisuutta hyväkseni. Laitoin sähköpostia, ja hoitaja soitti minulle. Se keskustelu rauhoitti.

Näin jälkeenpäin (omat leikkaukseni olivat syys- ja lokakuussa) oikeastaan ihmettelen sitä, miten selväjärkisenä sitä kuitenkin loppujen lopulta pysyi, vaikka tieto sairaudesta oli shokki. Ihmisellä taitaa olla yllättävän paljon voimavaroja, joista hän ei ole tietoinen silloin kun kaikki on hyvin.

Toinen yllätys oli se, miten nopeasti kaikki pelko unohtui. Minäkin tietysti pelkäsin kuolevani. Niin leikkaukseen kuin sairauteenkin. Sitten joskus helmi-maaliskuussa huomasin kiukuttelevani siitä, kun varvas oli kipeä... :)

Minä olin töistä poissa viitisen kuukautta. Minun kohdallani jouduttiin jättämään pois suunniteltu sytostaattihoito, koska sain leikkauksen jälkeisen tulehduksen ja siihen annetun antibioottihoidon yhteydessä Clostridium Difficile -tulehduksen. Muutenhan sairausloma olisi venynyt vielä pitemmäksi.

Katjusmaaret, pidä mielessä, että rintasyöpä on hitaasti etenevä syöpä, ja hoitotulokset Suomessa erittäin hyviä. Sinulle jää tosiaan terveet kädet ja jalat ym. ja saattaa jäädä terveet rinnatkin.
Lisabet | 14.5.2011 klo 16:43:43