Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?

Hei! Mitä tähän ketjuun kirjoittaneille kuuluu? Missä tällä hetkellä mennään? Toivottavasti solumuutokset ovat mennyttä aikaa ja sen vuoksi kirjoituksia ei täälläkään näy. :)

Minulla on huomenna elämäni toinen kolposkopia, edellisen puolen vuoden takaisen papa kokeesta seuranneen kolposkopian, dysplasia gravis löydön ja loop-hoidon jälkeen ja voin kertoa, että olen jo lähes hermoraunio tässä vaiheessa. Hermostuttaa ja hirvittää. Jotenkin sitä odottaa ja pelkää pahinta ja on vakuuttunut siitä, että huonostihan tässä käy, enemmin tai myöhemmin. Mitä jos keho ei osaakaan parantaa itseään? Onko tämä vain sitten vain kilpajuoksua ajan, testauksen ja solumuutosten kanssa? Montako kertaa voidaan tehdä loop-hoitoa ennen kuin siitä on haittaa? Jos löydökset pahenevat tai säilyvät jatkuvasti samanlaisina, miten lapsetonta, nuorta naista hoidetaan? Loppuuko tämä huolehtiminen koskaan? Tiedän kyllä, että murehtiminen ei auta ja että tässä on enää päivä odottamista seuraavaan vaiheeseen (ja siitä kuukauden piinaava odotus tuloksiin). Pelottaa ja tuntuu, että muiden näkökulmasta huolehdin turhaan edeltä käsin ja heillekin tämä odottaminen ja minun tukeminen käy raskaaksi. Itseäkin hävettää, kun ei tiedä, että onko syytä huoleen ja tietää, että asiat voisivat olla pljonkin huonommin. Sitä vaan tuntee olonsa niin avuttomaksi ja arvostaa kyllä terveyttä enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Minä yritän nyt keskittyä kaikkeen muuhun ja selvitä järjissäni huomiseen, kuukauden päähän ja siitä vielä pitkän pitkän aikaa eteenpäin ilman, että murehdin mahdottomasti.
vattu | 19.2.2007 klo 11:05:31