Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?
Hei, ajattelinpa kertoa omankin tarinani. Eli viime joulukuussa sain papakokeen tulokseksi papa luokka 3( edellisestä papasta oli kulunut noin 2,5 vuotta). No heti seuraavalla viikolla kolposkopia ja tuloksena kondylooma ja dysplasia moderata eli cin2. Pari viikkoa siitä minulle tehtiin laser hoito. Ja puolen vuoden päästä hoidosta olisi pitänyt olla kontrolli. Laser hoidosta oli kulunut neljä kuukautta ja minä olin jo hermoraunio joten oli pakko mennä jo aikaisemmin kontrolliin(kuvittelin että kaikkia muutosalueita ei saatukkaan poistettua jne, laserhoidosta ei saa näytettä patologille). Kolposkopian tehnyt lääkäri kertoi kolposkopian aikana, että kyllä täällä jotain epämääräistä muutosta näkyy jne. tehdäänpä loop hoito. No loop hoito tehtiin ja tulokset kun tuli niin papa luokka 1. Eli siis papa puhdas ei solumuutoksia ei mitään.. ainoastaan tulehdusta joka johtui siitä että kohdunkaula ei ilmeisesti ollut vielä ehtinyt parantua kunnolla.Turhaan siis tehtiin loop hoito. Hoidosta on nyt kulunut noin 5 kuukautta ja kuukauden päästä olisi kontrolli. Päätin että puoli vuotta odotan oli mikä oli! eli ei ainakaan liian aikaisin kannata kontrolliinkaan kiirehtiä..- Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?Pauliina
- Ylläpito vastaaYlläpito
- Re: Ylläpito vastaaPauliina
- Re: Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?tiitu