Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?

Hei,

pitkästä aikaa palaan langoille!

Vaikka loppukesästä -06 minulla oli papa lk II loopin jälkeen, niin ennen joulua sain papasta ja kolposkopiasta puhtaat paperit, kaikki ok. Valitettavasti tämä riemu oli hetkellistä, en tiedä, olisiko jopa ollut vain ns. hyviltä alueilta otettuja näytteitä vai miten.

Kävin nimittäin tänään kolposkopiassa ja papassa, ja huonoltahan se taas näytti jo mikroskoopillakin katsottuna. Tai siis suunnilleen samalta kuin silloin ennen loop-hoitoa, näin ymmärsin. Dysplasiaa todennäköisesti taas reippaasti, vaikka tuloksistahan sen sitten vasta tietää.

Mainittiin, että edessä mahdollisesti "korkea konisaatio", että tuo aiempi loop oli matala. En ole ikinä aiemmin edes kuullut moisista erotteluista, onko joku? Nettikään ei oikein anna tietoa. Ilmeisesti sitten aiemmin oltiin pienemmältä alueelta pois solumuutoksia tai ei niin "syvältä".

Masentavaa. Pelkään samaa kuin vattu eli sitä, että nyt tuon mahdollisen tulevan hoidon jälkeen kohdunkaula on sitä rataa rassattu, että jälkikasvua on turha enää liiemmin ajatella. Vaikka voi muutenkin olla, että lapsettomaksi jään, mutta silti, ajatus on aika järkky. Lisäksi pelkään sitä, että entäs jos joudun loppuelämäni käymään tasaisin väliajoin näissä rassauksissa, siis että minua vain hoidetaan mekaanisesti, ja kroppa palautuu aina samaan huonoon tilaan, ennemmin tai myöhemmin. Ja viimeisenä tietysti alan tosissani pelätä jo syöpää, vaikka tänäänkin sain kommentin "en usko sen olevan sitä". Sinällään sekin kuitenkin kuulosti aika epävarmalta lauseelta, koska on varmaan huomattu, että tilanteeni onkin vähän kinkkisempi eikä enää uskalleta kovin positiivisia lupailla.

Tuntuu, että monilla muilla tämmöinen on hoidettu yhdellä loopilla pois päiväjärjestyksestä ja sen jälkeen kaikki hyvin. Minä taas oon jossain ihme kierteessä :(
Pauliina | 28.6.2007 klo 18:23:39