Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Seuraavaksi kohdunkaulansy�p�k�?
Hei Anne,ja kiitos vastauksestasi. Pahoittelut tilanteestasi, voin vaan kuvitella pelon. Ja anteeksi, jos loukkasin jotenkin, ymmärrän toki, että tilanne voisi olla paljon pahempikin, mm. toinen isovanhemmistani kun on kuollut huomattavasti vaikeammin hoidettavaan syöpään kuin mitä kohdunkaulansyöpä on.
Juu, normaalistihan kohdunkaulansyöpä kehittyy hitaasti. Tosin itse olen kuullut myös tapauksista, että säännöllisistä kontrolleista huolimatta papa-luokka on yhtäkkiä radikaalisti muuttunut syöväksi. Ja aiemmin siis kaikki ollut kunnossa. Tuohan saattaa kyllä johtua kai juuri siitä, että papa voi antaa myös väärän tuloksen, jos se otetaan ns. väärästä kohdasta, jolloin niistä solumuutoksista ei saada vihiä aikaisessa vaiheessa.
Tässä vaan tietysti hieman pelkoa lisää jotenkin se, kun vähän kaikki on mennyt tavallaan koko ajan huonoimman vaihtoehdon kautta, vaikka on povailtu positiivisia näkymiä... "parantuu varmasti itsestään, ei solumuutoksia" jne. jne. Niin sen takia tässä hiukan hermostuttaa tuo, että kuinkahan mahtoi loop auttaa, että jatkuuko Murphyn laki.
Luulen, että itsekin oman mielenterveyteni takia käyn 3 kk:n kuluttua ekassa kontrollissa, vaikka sitten yksityisellä.
Se tosin itseäni mietityttää, että kun tosiaan itselläni saatiin "oikea" diagnoosi nyt vasta loopin yhteydessä, niin mites sitten tulevaisuudessa kuitenkin se kolposkopia ja papa edes toimivat kontrollina? Kun niidenhän kautta mulla ei ole just todettu olevan aiemmin lainkaan solumuutoksia, kun näytteet ovat olleet sen verran pieniä. Nythän tietysti tiedetään paremmin, että missä niitä solumuutoksia on ollut, että ehkä sitten pystytään hyödyntämään sitä tietoa seuraavan kerran kolposkopiassakin, jolloin tuloskin on ehkä luotettavampi. Ikävää olisi vaan, jos monet vuodet saisikin väärää tietoa ja sitten kertaheitolla napsahtaisi.
- Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?Pauliina
- Re: Seuraavaksi kohdunkaulansy�p�k�?Pauliina
- Ylläpito vastaaYlläpito
- Re: Ylläpito vastaaPauliina