Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?
Hei,
Täällä juuri yritän saada yötä kulumaan. Saan huomenna soiton lääkäriltäni ja tiedon leikatun kohdunkaulan syövän kasvaimen koosta ja laadusta ja jatkosta. Olen itse kokenut lyhyessä ajassa tunteiden laajan kirjon: epätoivoa,surua,vihaa,katkeruutta,paniikkia jne. Odottaminen on mielestäni pahinta ja se ettei tiedä tarpeeksi taudista ja käsitteistä ja aina lääkäreillä on järjetön kiire. Minullekin kolkoskopion tehnyt lääkäri sanoi että "älä nyt viitsi panikoida,ei tässä mitään syöpää nyt ole..." ja oli kuitenkin. Kävin joukkopapassa lokakuussa, tulos tuli vasta marraskuussa ja luokka 4, HPV-pos. ja vahvat muutokset. Sitten koepalat ja seuraavaksi loop-hoito. Ei varmuudella saatu pois ja nyt olin viikko sitten säästävässä kohdunkaulanpoisto-leikkauksessa. Eli jätetään mahdollisuus hankkia lapsi. Leikkauksia on tehty Suomessa vasta noin kymmenen ja yksi on vasta synnyttänyt sen jälkeen. Mutta pitää vaan luottaa että lääkärit osaavat valita ne joille tämä leikkaustapa on turvallinen. Ja nyt tosiaan huomenna selviää tarvitaanko jatkohoitoja. Ei pitäisi tulla, mutta en itsekään enää luota lääkärin toiveikkuuteen :)
Itse suosittelen myös tuota kysymyslistaa kun puhuu puhelimessa tai tapaa lääkärin. Tai sitten maksaa vähän ja menee yksityiselle puolella!
Tsemppiä kaikille ja koittakaa pysyä tervejärkisinä ja keksiä millä voittaa pelon-tunteen, ettei se saa valtaa elämästä!
- Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?Pauliina
- Ylläpito vastaaYlläpito
- Re: Ylläpito vastaaPauliina
- Re: Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?Nainen77