Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?
Vattu, tuo oli aivan kuin minun kirjoittamaani tekstiä! Ihan samoja fiiliksiä ja ajatuksia.Minä tunnen välillä myös itseni ihan hulluksi, kun haluan tietoa ja paljon, ja lääkärit suhtautuvat jotenkin siten, että tuo on ihan kaoottinen sekopää (tai sellainen tunne tulee itselle). No ei siitä ole kyse! En vaan halua sitä lässytystä ja tyhjiä lupauksia, vaan haluan kuulla, että voi käydä hyvin tai voi käydä huonosti. Ja haluan tietää, missä oikeasti mennään. Vaikea on tietysti ennustella heidänkään asioita, mutta ei tarvitsisi liiankaan positiivinen olla. Inhottava koittaa sitten itse googletella asioita kerta kerran perään. Ja kun sitä tietoa ei anneta, niin pelkään, että ehkä jo seuraavalla lääkärireissulla saatan heittäytyä jopa hieman epäystävälliseksi, johtuen siitä omasta turhautumisestani. Voi päästä suusta jo sammakoita, koska jatkuva pettyminen ja positiivisten odotusten rikkoutuminen alkaa tympiä.
Olen miettinyt myös tuota, että pitää varmasti tehdä kysymyslista, koska joka kerta minulla on ollut lääkärin luona tunne, että pitäisi kysyä asioita, mutta juuri sillä hetkellä pääni on aivan tyhjä. Ja jotenkin ne mietitytkin kysymykset katoavat päästäni, kun aletaan taas hössöttää sitä, että tuut vaan kontrolliin. Tuntuu siltä, että ne kysymykset olisivat ihan tyhmiäkin, ei kai minulla mitään kysyttävää sitten edes ole. Ja sitten kun tämä tiedonpuutetunnekin on kummallinen, koska minulla kyllä on faktatietoa, mutta jotenkin silti olen tuuliajolla, haluaisin tietää enemmän. Tuntuu siltä, että käy muiden komentamissa kontrolleissa, mutta kukaan ei oikeasti kerro sitä, että missä mennään, mitä voi olla odotettavissa. Jotenkin sellainen lääketieteellinen tieto ei tavoita nyt omaa psyykeä, koska tämä tuntuu kuitenkin kaikkinensa, jopa lääkäreille, olevan ihan yksristikaks-touhua. Ehkä haluaisin saada tietoa, jota kukaan ei edes pysty antamaan. Ehkä se on juuri sitä, että haluaisin saada tietoa paikkaamaan tämä epätietoisuutta. Ja osinhan se on mahdotonta.
Paljon voimia sinullekin!
- Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?Pauliina
- Ylläpito vastaaYlläpito
- Re: Ylläpito vastaaPauliina
- Re: Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?Pauliina