Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Seuraavaksi kohdunkaulansyöpäkö?

Hei taas!

Minulla oli tuo loopin jälkeinen ensimmäisen kolposkopian tulokset kaiketi aika hyviä, tarkastelun (=värjäyksen) jälkeen koepaloja ei edes tarvinnut ottaa vaan gynekologi päätyi ottamaan papan, jonka tulos oli puhdas. Hän meinasi, että alue on parantunut hyvin. Voi, mikä helpotus se oli.

Nyt alkaa olla seuraavan kolposkopian varaamisen aika. Hirvittää, sillä yhdynnän aikana on tässä välillä ollut taas muutaman kerran pientä vuotoa, jota loopin ja edellisen kolposkopian välillä ei ollut, mutta jota oli ennen loopia... Ja mitäs muuta sitä odottaa kuin pahinta...

Mä olen 25 ikävuoden paremmalla puolella. Tuo lapsiasia on se, mikä hirvittää isosti, vaikka lapsia ei olekaan tällä istumalla suunnitteilla. Eikä muutenkaan ihan lähiaikoina. Lääkäriltä ei muuten saa kauhean hyvin vastausta siihen, että vaikuttaako tämä lapsentekoon ja pitäisikö lapsiasiaa miettiä tätä silmälläpitäen. Vastaus taisi olla, että pitäähän ne lapset jossain välissä tehdä... Ja että loopin jälkeen ennen ekaa kolposkopiaa ei saanut tulla raskaaksi.

No, nyt täytyy sitten varata se kolposkopia-aika, odotella tulokset ja katsella sitten, että miten eteenpäin. Johan hetki menikin asiaa ajattelematta. Sen tässä on oppinut, että nuo papat on supertärkeitä ja mä aion käysä jatkossa enemmin vaikka liian usein. Pitääkin muuten muistaa kysyä, että millaisten oireiden (esim. tuo yhdyntävuoto?) kanssa tarkastusta pitää nopeuttaa normaalista kontrollivälistä.
vattu | 2.7.2007 klo 09:40:20