Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hei kaikki!
Huomenta Pohjanmaalta. Olin viikonlopun mökillä, ja täällä olikin paljon luettavaa. Mökillä paistoi aurinko. Kaukana kavala maailma syöpineen ja infoähkyineen. Lauantai-iltana katsoin kuuta ja tähtiä saunan terassilla. Muistui mieleen edellinen mökkisaunailta. Oli lokakuun alku, ja odottelin tutkimusvastauksia. Patti rinnassa ahdisti. Sanoinkin, että käyn tappamassa mahdollisen syövän lokakuisessa järvessä. Niin kävinkin, mutta ei se syöpä sillä talttunut.Nyt nautin suunnattomasti keväästä ja auringosta. Sunnumtaiaamuna kävin patikoimassa pari tuntia jäällä. Tuntui, että olen enemmän elossa kuin koskaan. Jokainen solu nautti.
Sitten muutama kommentti käytyihin keskusteluihin:
Moni on kirjoittanut painon noususta. Kävin vaa´alla ja painoa oli tullut lisää viitisen kiloa. Ei kumma, että housut puristavat. Minulla ei ole juurikaan ollut paino-ongelmia, ja olen saanut syödä mitä lystää. Nyt olen tietoisesti kontrolloinut syömisiä ja liikkunut olen enemmän kuin normaalisti. Joten sytot tai hiipunut hormonitoiminta lienevät syyllisiä lisäkiloihin. En kyllä niillä stressaa tässä vaiheessa.
Joku on valitellut kirjoitusvirheistä ja muistin tökkimisestä. Tuttuja ilmiöitä. Mökillä huomasin, että mietin pitkään tuttujen saarien ja tilusten nimiä. Sama ongelma ihmisten nimissä. Onko kellään tietoa, paraneeko tämä vaiva sytojen loputtua. Palautuuko aivotoiminta entiselleen? Töissä tarvitsen sekä muistia että keskittymiskykyä. Kirjoitustaitoakin tarvitsen päivittäin ja jatkuvasti.
Hiuspohjan arkuudestakin joku kirjoitti. Minullakin oli kipeä päänahka siinä vaiheessa, kun hiukset lähtivät. Myös varpaan kynsien alue kipeytyy nykyisin pitkällä lenkillä. Onneksi ei vielä ole tarvinnut lopettaa liikkumista. Edelleen kipuasiaa. Leikatun rinnan alue on välillä kipuillut (ei juuri nyt). Varsinkin venytellessä on joskus tuntunut laajalla alueella kiristystä ja kipuilua. Olen kyllä huomannut, että kättä pitäisi edelleen jumpata ja venytellä säännöllisesti päivittäin.
Tässä on toivottavasti terve väliviikko. Ensi maanantaina labraan ja keskiviikkona viimeinen CEF. Toivottavasti neutrofiilit eivät nyt romahda alas niin kuin viime kerralla, jolloin tiputus siirtyi viikolla. Neulasta en saanut, koska ei ollut infektioita. Edelleen on sellainen tunne, että jääpalat jäävät imeskelemättä ja suolavesikurlaukset kurlaamatta. Muutoin kuvotukset ovat hellittäneet.
Tsemppiä Kevätmielelle, Kehäkukalle, Julialle, Tautiselle, Mimille ja Santerille omaan putkeenne. Kevätmielen perheeseen erityisesti voimia ja valoisia näköaloja. Sinulla on varsin terävä kynänpää, joten piristähän meitä kielikuvillasi! Hyvää alkanutta viikkoa, ystävät!
- Eka tippaliitto takanakevätmieli
- Re: Eka tippaliitto takanakevätmieli
- Re: Eka tippaliitto takanaKehäkukka
- Re: Eka tippaliitto takanasanteri
- Re: Eka tippaliitto takanatautinen