Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Eka tippaliitto takana
Hei kaikille. Sain eka Taxotere-Herceptin-tiputukset 12.3. Kolme neljä päivää meni melkein ilman oireita, sitten tulivat luusto- ja lihassaäryt (ei mitään kovia), jotka kestivät muutaman päivän. Makumuutoksia, kaikki maistui hyvin suolaiselta tai makealta. Noin viikon kuluttua tuli väsymys, joka vei petiin. Pari päivää olin hyvin väsynyt ja ruoka ei maistunut. Sitten nousi lämpöä vähän yli 37 astetta. Se vähän sahali ylös ja alas. Välillä oli normaali ja sitten taas lämpöä. Soitin sytopolille ja siellä sanoivat, että jos nousee yli 38, niin sitten pitää hakeutua vuorokauden sisällä päivystykseen. No keskiviikkoaamuna kuumettä oli 38.2. Lähdin heti tk:hon ja sieltä sain kinuttua lääkärin soittamaan suoraan syöpäosastolle, jonne minut pyydettiin heti tulemaan. Osastolla olin jo klo 9.00. Jos olisi menty kaavojen mukaan olisin ensin mennyt labraan eri paikkaan ja sitten tullut tk:hon takaisin iltapäivällä ja sitten lähete ensiapuun ja siellä olisi mennyt hyvinkin iltaan ennekuin olisin päässyt osastolle.Tk:ssa ottivat pika-CRP:n, joka oli 76. Sairaalassa laittoivat heti keuhkokuviin ja eristykseen sen jälkeen. Sitten valkosolujen kasvutekijää ihon alle ja antibiootit suoneen. Neutroviilit olivat 0.16!! Eli melkein nollassa. Reilu kaksi vuorokautta makasin siellä eristyshuoneessa ja sitten siirrettiin isompaan huoneeseen, jossa olin yhden yön. Tänään pääsin kotiin.
Veriarvoni alkoivat kohentua heti seuraavana päivänä. Neutrofiilit olivat silloin jo 4.5, mutta CRP oli noussut jonkin verran. Mutta perjantaina CRP oli laskussa ja ei enää kuumetta. Edelleen lauantaina CRP laskussa ja ei kuumetta. Tänään vielä tiputtivat antibiootteja ja nyt menen maanantaina takaisin osastolle, jossa verikokeet ja jatkohoitojen päättäminen.
Ilmeisesti Taxotere-annostani joudutaan pienentämään ja lisäksi joudun itse pistämään itseeni sitä valkosolun kasvutekijää niinä "kriittisinä päivinä".
Huh huh. Olipa kokemus. :( Hoito oli kylläkin ystävällistä ja laadukasta. Sain tutustua potilaana syöpäosaston arkeen. Osastohan on minulle hyvinkin tuttu ennestään läheisteni takia.
Luulin aluksi ettei minulle tule mitään sivuvaikutuksia, mutta sitten tulikin tämä pahin mahdollinen. Mutta siitäkin selvittiin ja nyt olen lähes normaalikunnossa. Mutta minun tapaukseni taitaakin olla enemmän poikkeus kuin sääntö. Ja kun ajoissa menee hoitoon, niin kyllä siitä selviää. Mutta ei kannata todellakaan odotella, että kuume nousee johonkin 38.5 asteeseen niin kuin siinä Taxotere-ohjeessa lukee. Minulla ei koko aikana noussut niin korkealle. Teidän nettiystävien kokemusten perusteella mitä olen täältä lukenut, hakeudun hoitoon ajoissa enkä jäänyt odottamaan sitä kuumetta.
Että tallainen tapaus täällä Keski-Suomessa. Mutta olen toiveikas, että jatkossa kaikki menee hyvin niin minun kuin teidän muidenkin kohdalla.
Lämmöllä Kehäkukka
- Eka tippaliitto takanakevätmieli
- Re: Eka tippaliitto takanakevätmieli
- Re: Eka tippaliitto takanaKehäkukka
- Re: Eka tippaliitto takanasanteri
- Re: Eka tippaliitto takanatautinen