Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Eka tippaliitto takana
Hei Kevätmielinen ja muut! Minullakin tosiaan alkoi ne "säryt" ehkä neljäntenä tai viidentenä päivänä. Ne ei tosiaan ole mitään tavallisia särkyjä vaan sellaista ihme repimistä. Onneksi ne kestä kuin pari-kolme päivää ja niihinkin varmaan särkylääke auttaa. Muuten liikuin ihan normaalisti ensimmäisen viikon ajan. Se lämpö ei todellakaan kuulu asiaan ja luulen että sinun kevätimielinen ei tarvitse yhtään sitä pelätä. Sitä paitsi se tulee vasta reilun viikon jälkeen kun valkosolut alkavat vähetä. Ja se veriarvojen lasku on noitten taxojen yksi yleisimpiä sivuvaikutuksia, mutta harvalla se noin alas menee kuin minulla. Ehkä minulle annettiin liian suuri annos sitä. Tai niinhän se sanoi sairaalassa, että annos oli liian suuri. Sain jotain 90 /painokiloa kohti, näin sen laskin. En muista mikä arvo tuo 90 on.Minunkin mielestäni sivuoireet olivat vähäisemmät kuin olin kuvitellut, jos ei oteta lukuun tuota "reissua". Kyllä niistä selviää. Olen ne nyt jo unohtanut, kun oloni on lähes normaali. Seuraava hoito on reilun viikon kuluttua, jos ei nyt tule takapakkia tämän jutun kanssa. Kyllähän sitä sellaista jännää "kuvotusta" oli ja makujen muuttumista sekä lempiruokien muuttuminen vastenmielisiksi. Mutta se ei minun mielestäni ole niin suuri ongelma. Syö silloin sitä mitä tekee mieli. Itseni mieli teki ensin mehukeittoja ja vähän myöhemmin oikein laimeita ruokia, esim. kalakeittoa, vellejä, puuroja yms. Lisäksi salaatit maistuivat hyvältä. Tosin en saanut sairaalassa sen neutropenian aikana syödä mitään salaatteja enkä raakoja vihanneksia. Niin ja yksi sellainen sivuoire oli sellainen turvotuksen tunne. Tuntui, ettei voinut syödä kovin paljon kerrallaan. Herkästi tuli sellainen täysi olo ja veden juominen oli jossakin vaiheessa vähän tympeää, kun tuntui, että vatsa rupesi turpoamaan. Mutta sekin meni ohi muutamassa päivässä. Limakalvot on toistaiseksi olleet ihan kunnossa. Olen imeskellyt Bepanthen-tabletteja ja purskutellut soodavedellä. Sitten oli semmoinen yliherkkyys hajuille. Mutta sekin oli ohimenevää ja sen kyllä kestää.
Tulipa tässä nyt näitä sivuoireita oikein roppakaupalla, mutta mitkään ei olleet voimakkaita. Joten kyllä näistä selviää.
Nyt kun kuulostelen oloani, niin ei mitään erityistä. Ruoatkin maistuvat nyt ihan normaalilta. Kun tulin sairaalasta, lähdin samantien 3 km:n lenkille mieheni kanssa ja hyvä kun hän pysyi perässäni.
Joten tule perässä vaan Kevätmielinen. Uskon, että menemme nämä hoidot läpi hienosti. Jos tulee jotain ongelmia, niin sitten tulee. Niiten yli mennään. Ja minullakin kun ehkä vähän pienennetään annosta ja annetaan edeltä käsin jo sitä kasvutekijää, niin uskon, että ensi kertaa menee jo paremmin.
Kirjoitellaan.
- Eka tippaliitto takanakevätmieli
- Re: Eka tippaliitto takanakevätmieli
- Re: Eka tippaliitto takanaKehäkukka
- Re: Eka tippaliitto takanasanteri
- Re: Eka tippaliitto takanatautinen