Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hei kaikki!

Hei taas! Kävin tässä välillä anoppia moikkaamassa ja hän oli tehnyt perheelleni ruokaa, jota sitten antoi meidän mukaamme. Oli sieniperunalaatikkoa, broilerinrintaa ja paistettuja ahvenia. Tuntuu tosi hyvälle kun sukulaiset ja ystävat niin paljon välittävät.

Tautinen! Miten sitten käy, jos brunetti muuttuu blondiksi? Minä näes olen hyvin tummahiuksinen.

Mukava kuulla teidän muiden kokemuksia tästä "valkosolujutusta". Ei tunnu enää niin pelottavalle. Itse olen niin vähän sairaalassa ollut potilaana, että tuntuu pelottavalle kaikki tällaiset asiat. Ne eivät tunnu enää yhtään niin dramaattisilta, kun ne itse kokee ja kuulee että muutkin ovat kokeneet samaa. Jotenkin sitä aina ajattelee, että on ainut tässä maailmassa, jolle tapahtuu tällaista. Minä ainakin olen kova dramatisoimaan asioita.

Onkohan sekin sitten jotain säästöä, kun näitä labroja ei välillä oteta. Tietenkin ennen sytoja on ne rutiinilabrat. Onneksi minun kohdallani tiedetään tämä tilanne ja osataan siihen varautua jatkossa.

Miu! Minullakin oli sellainen inhottava ihottuma vajaa viikko sytoista. Päälaella oli sellaisia pieniä näppyjä niin kuin finnejä. Myös kaulalla oli muutama. En edes mennyt niistä mihinkään. Nyt on melkein häipyneet ainakin tuosta kaulalta ja ei enää päälaellakaan tunnu paljon olevan. Tuliko Sinulle niitä iho-oireita muilla taxo-kerroilla?

Pääsin eka kertaa kunnolla juttelemaan lääkärin kanssa, kun olin osastolla. Ja se lääkäri olikin aivan ihana. Tämän vuoden syöpälääkäriksi valittu. Kysäisin häneltä tästä omituisesta jutusta, kun minun rinnastani, joka poistettiin, oli ainoana löydöksenä mastopatia. Kysyin, onko tällaisia tapauksia aiemmin ollut ja hän sanoi, että joskus. Hän kertoi, että siellä on ollut luultavasti syöpäkasvain, joka on kutistunut pois, mutta ehtinyt imuteitä pitkin lähettää pesäkkeitä. Lisäksi kysyin tästä Herceptin-lääkkeen antokerroista, josta olemme ainakin Miun kanssa keskustelleet. Hän kertoi aivan samoja tietoja kuin mitä Miu oli saanut sieltä teidän ylilääkäriltä. Eli olen sen suhteen nyt aivan turvallisella mielellä vaikka en saakaan kuin kolme kertaa sitä hoitoa. Lisäksi hän kertoi, että ne annokset ovat suurempia kuin sellaiset, joita annetaan harvemmin.

Hiukset istuvat vielä tukevasti päässä. Sain jopa kehuja tästä tukastani siellä osastolla. Eräs sairaalahuoltaja totesi että onpa sinulla kaunis tukka. Kun sitä vähättelin ja sanoin, etten ole tehnyt tukalleni mitään viiteen kuukauteen hän sanoi luulleensa tukkaani peruukiksi. Mitä se kertoo peruukeista., kun omaa tukkaakin luullaan peruukiksi!! Minulla tosin onkin hyvin paksu ja tumma tukka, mutta mielestäni se on nyt jotenkin muuttunut veltoksi ja elottomaksi. Missä vaiheessa teiltä tippui hiukset?

Kehäkukka
Kehäkukka | 25.3.2007 klo 16:54:17