Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Hiukset, hiukset
Kun itse aloittelin hoitoputkeani, kaipasin todellisia esimerkkejä siitä miten hiustenkasvu etenee hoitojen jälkeen. Kenties palstalla on joku muukin, joka tällaista tietoa kaipaa juuri nyt? Tämän pääasian puolesta olen nyt siis asialla :).Kerran olen käynyt siistimässä, eli ottamassa ihan kuivia, elottomia latvoja pois noin puolisen senttiä, sentin verran. Kun noin 9 kk oli kulunut hoitojen päättymisestä, olivat hiukseni 4 - 5,5 cm pitkät. Omien hiusten kasvuvauhti ei siis päätä huimaa; on sellaista 0,5 - 0,7 cm kuukaudessa.
No, onneksi ei toisaalta huimaa....
Pystytukka -look väistyi vähitellen 8 kk:n kohdalla. 6 kk:n kohdalla pystyin jättämään peruukit, huivit ja pipot pois - tosin kovin lyhythiuksisena. Noin 8 kk:n kohdalla tuntui, etteivät vastaantulijat enää reagoi. Tosin en mene sanomaan, oliko reagointi sitä ennen aina todellista vai omia tuntemuksiani vaan.
Nähtäväksi jää, minkälaiseksi hiukset muuttuvat/jos muuttuvat. Nyt ovat kovin ohuita, vauvatukkamaiset. Hiusten väri lähes omaa, mutta siitä sellainen "eloton" sävy.
Lämpimiä ajatuksia kaikille teille, jotka nyt karvattomina.
- Hiukset, hiuksetKristitty Lilja
- Re: Hiukset, hiuksetKristitty Lilja
- Re: Hiukset, hiuksetladybird
- Re: Hiukset, hiuksetmilda
- Re: Hiukset, hiuksetTikutaku
- Re: Hiukset, hiuksetUntuvikko
- Re: Hiukset, hiuksetCherry
- Re: Hiukset, hiuksetzaziki
- Re: Hiukset, hiuksetCherry
- Re: Hiukset, hiuksetlilja-orvokki
- Re: Hiukset, hiuksetKristitty Lilja
- Re: Hiukset, hiuksetTarutar