Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

CEF-hoitoa 6 x saaneet

Hei kaikki kohtalotoverit, toivotan heti aluksi voimia jokaiselle sairautensa kanssa kamppailevalle. Minua askarruttaa seuraava asia. Sytostaattien sietämisestä kuulee hirveän monenlaisia kokemuksia ja välillä ihmetelee voivatko ne todellakin pitää paikkaansa, kun oman kehoni reaktiot ovat olleet nin rajuja. Haluaisin jakaa kokemuksia kanssanne.

Minulle määrättiin oman hormonipositiiviseen gr 1 rintasyöpäkasvaimeni poiston jälkeen jatkohoidoksi CEF -sytostaattitiputuksia 6 x kolmen viikon välein. Tämän jälkeen on tulossa vielä sädehoidot ja hormonihoito viideksi vuodeksi. Kokemukseni CEF:stä on ollut aika rankka, takana on nyt kaksi tiputusta. Monin paikoin saa lukea siitä miten ihmiset jaksavat näitä hoitoja aivan vaivattakin, töissä käyden, mikä ihmetyttää minua suuresti sillä itse olin ripuloiva, erittäin huonovointinen ja noin 14 päivää tiputuksen jälkeen tuli vielä valkosolujen laskusta seuraava uusi pahoinvointijakso. Korvissa suhisee koko ajn, en selviydy ilman rajua huimausta kyykkyasennosta pystyyn ja jokainen aamu on alkanut huonovointisena. Paino on laskenut useita kiloja jo nyt ja itseäni tilanne huolettaa koska olen muutenkin liian laiha. Valkosolut ehtivät toipua kakkostiputukseen, kun sitä lykättiin pari päivää, mutta tuolloinkin olivat viitearvojen alapuolella. Olen hyvin peloissani sen suhteen tulenko ikinä selviytymään tästä hoidosta edes hengissä. Myös infektion iskeminen pelottaa. Lääkäri kommentoi ettei ratikalla tai bussilla kulkemista tarvitse pelätä, koska useimmiten infektiot ovat elimistön itsensä aiheuttamia tms. Kertokaa kokemuksistanne, miten selvisitte. Olisin hyvin kiitollinen.
Tyrni65 | 25.7.2009 klo 15:09:47