Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Priorisoinnin uhrit
Tässä aihe josta en kyllä saisi edes aloittaa... Olen aika tyytyväinen terveydenhuoltoon, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Osa hoitohenkilökunnasta on kamalaa, ampparikuskit käyttäytyvät suurimmaksi osaksi asiattomasti ja terveyskeskus lääkärin välinpitämättömyys lienee viimekädessä ollut se "tappava niitti" isälleni. Itsekin olen hoitaja ammatiltani ja välillä hävettää se edes tunnustaa, Kuitenkaan en ole menettänyt täysin uskoani terveydenhoitoon- tai oikeammin tiesin tilanteen jo ennen omaiseni sairastumista. Olen kuitenkin tyytyväinen isän syöpähoitoihin ja lääkäreihin jotka sitä hoisivat.Tuota kriisiapua minäkin aina peräänkuulutan. Kun mattimeikäläisen lähin kuolee ei kukaan tule kysymään yhtään mitään. Itse sain isän tavarat mukaani sairaalasta samalla kävin hänet hyvästelemässä heti kuoleman jälkeen. Hoitajat toki esittivät osanottonsa ja siinä se. Käskivät soittaa hautaustoimistoon niin siitä sitten rupeaa asiat rullaamaan. Oli aika orpo olo... Minusta vähintä mitä sairaalan pitäisi tehdä olisi että joku varaisi hetken aikaa omaisten kanssa jutteluun, esim sairaalapastori, psykiatrinen sairaanhoitaja tai sosiaalityöntekijä. Ja voisipa joku soittaa kotiinkin muutaman päivän päästä että miten menee. Vaan eipä tuntunut ketään kiinnostavan.
Sitäkään en ymmärrä että esim. isäni kohdalla oli tehty elvyttämättä jättämis päätös ilman että hän tai me omaiset tiesimme. Tämä tuli ilmi kun ihmettelin miksei mitään oltu tehty kun isäni lakkasi hengittämästä. Minusta ei kyllä ollut oikein. Jos kerran tilanne oli sellainen että tuo päätös oli tarpeen niin silloin lienee lääkärit vahvasti sitä mieltä ettei isä enää olsi tervehtynyt ja kait sen olisi sitten meillekin voinut sanoa niin olisimme voineet jättää hyvästit.
- Priorisoinnin uhritSitruunamelissa
- Re: Priorisoinnin uhritxanthia
- Re: Priorisoinnin uhritmamma
- Re: Priorisoinnin uhritmarathon
- Re: Priorisoinnin uhritSitruunamelissa
- Re: Priorisoinnin uhritPunainen
- Re: Priorisoinnin uhritmamma47
- Re: Priorisoinnin uhrittursia
- Re: Priorisoinnin uhrittursia
- Re: Priorisoinnin uhritkuiskaus