Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Priorisoinnin uhrit
Kiitos myös sinulle vastauksestasi. On jännä, että vielä parisen kuukautta sitten minä olisin itse epäillyt sitä mitä kirjoitin. En olisi koskaan voinut uskoa mihin on menty, eikä muut omaiseni eikä poisnukkunut isäni. Säästöistä on kyllä puhuttu silloinkin kun itse olen sairaanhoitajana laitoksessa työskennellyt. Mutta säästöt tuli kohdistaa lähinnä kroonikkovaippoihin ja käsipapereihin ja käsidesiin (epäilyttävää toimintaa tämäkin), mutta ei tottavieköön puhettakaan että ihmishenkiä aletaan priorisoimaan.Olen pahoillani siitä, että meininki näyttää olevan myös se, että vakavasti sairaat (tai toivottomasti sairaat) sysätään joko säilöhoitoon (voiko tästä kauniimpaa nimitystä käyttää) tai kotiin omaisten hoidettavaksi. Syöpäsairaudet voidaan kuitenkin kaikkine ominaisuuksineen lukea erityistason hoidoksi. Minun äitini ei olisi nukkunut silmän täyttä jos hän olisi joutunut isäni hoitajaksi. Olihan isälläni hengitysvaikeuksia, lukuisia letkuja ja kaameat kipulääkitykset. Lääkitykset tekivät hänet vielä hyvin levottomaksi. Mutta tähän - suoraan sanoen painostettiin.
Ja kuinka mielellään isä olisi kotiin otettu jos hänen kanssaan olisi vähänkin äitini voinut pärjätä.
En voi muuta sanoa kuin pitäkää puolenne. Toivon sydämestäni, että ongelmat olisivat paikallisia eivätkä suomenlaajuisia. Ehkä näin onkin.
- Priorisoinnin uhritSitruunamelissa
- Re: Priorisoinnin uhritxanthia
- Re: Priorisoinnin uhritmarathon
- Re: Priorisoinnin uhritSitruunamelissa
- Re: Priorisoinnin uhritPunainen
- Re: Priorisoinnin uhritmamma47
- Re: Priorisoinnin uhrittursia
- Re: Priorisoinnin uhrittursia
- Re: Priorisoinnin uhritkuiskaus