Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Priorisoinnin uhrit
Kiitoksia supi. Voimia tarvitaan ja omasta puolestani minä toivon voimia kaikille yhtä lailla. Toivon myös, että Te omaiset jaksatte pitää sairaan läheisenne/omaisenne/tuttavanne puolia silloin kun sairaustunut ei siihen itse kykene tai seisotte hänen rinnallaan puolia pitämässä.Olen täysin vakuuttunut, että "hiljaista eutanasiaa" tapahtuu paljon enemmän kuin osaamme kuvitellakaan. Äitini törmäsi samanlaisiin asioihin esim. käydessään isäni kuoleman jälkeen sururyhmässä vaihtamassa kokemuksia. Tällä hetkellä sukulaisemme ei saa aktiivihoitoa, koska on 79-vuotias. Kivut ovat sietämättömät. Ovat olleet jo puoli vuotta.
Mietin vain joka päivä, kuinka esim. joku vanhempi ihminen jaksaa lähteä muistutus ja valituskäytäntöihin surunsa keskellä. Mietin myös sitä, että kuinka vähän potilasvahinkoilmoitukset ym. ovat johtaneet asioiden korjaamiseen. Sikäli että ilmoitusten määrä on valtaisa, voisi kuvitella, että jotakin olisi voinut muuttuakin.
Tuli tuossa mieleen, että isääni hoitaneilla osastoilla oli kyllä henkilökuntaa, vaikka isäni omaa hoitajaa ei koskaan löytynyt. Hoitoresursseista kohtelua ei voi syyttää (yrittivät kyllä). Saimme myös karvaasti kokea, että kun lääkäri kohdensi arvovaltansa omaisia vastaan, niin hoitajat tulivat ryminällä perässä. Olimme tahtomattamme tilanteessa omaiset vastaan hoitohenkilökunta.
Supi... sanoit oikeat sanat... jouduimme kynsin ja hampain taistelemaan useaan otteeseen sellaisessa tilanteessa, joka oli muutoinkin äärettömän raskas. Äitini on tapauksen jälkeen kammonnut sairaaloita ja toistelee tavan takaa sitä, että entäs jos hän itse joskus joutuu samaan tilanteeseen. On aika vaikea löytää tyynnyttäviä sanoja.
- Priorisoinnin uhritSitruunamelissa
- Re: Priorisoinnin uhritxanthia
- Re: Priorisoinnin uhritmarathon
- Re: Priorisoinnin uhritSitruunamelissa
- Re: Priorisoinnin uhritPunainen
- Re: Priorisoinnin uhritmamma47
- Re: Priorisoinnin uhrittursia
- Re: Priorisoinnin uhrittursia
- Re: Priorisoinnin uhritkuiskaus