Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Elämää avanteen sulkemisen jälkeen
MoiEn tietenkään viesteilläni ole halunnnut ketään pelästyttää. Mutta minusta on epäreilua, ettei näistä sulun jälkeisistä asioista juurikaan sairaalassa puhuta. Kirurgi sanoi vain hyvin neutraalisti, että vessassa joudut varmaan käymään aiempaa useammin, mutta tilanne rauhoittuu ajan kanssa.
Huhtikuun tähystyksen (vuosi leikkauksen jälkeen) yhteydessä kyseli vessakäyntien määrästä, mutta sanoi taas vaan että ehkä se ajan mittaan rauhoittuu.
Mulla myös vaihdevuodet sädetyksen seurauksena, ja olen alle 40. Sädeyksikön lääkäri kertoi ennen hoidon aloittamista, että hoito mahdollisesti vaikuttaa hormonitoimintaan ja onnitteli siitä, että meillä on sentään yksi lapsi. Tästä eteenpäin en voi lapsia saada. Hormonitoiminta on aivan slut. Söin talven e-pillereitä (keltarauhashormonin yms. takia+osteoporoosin ehkäisyksi), nyt kesän olen ilman pillereitä ja katsotaan tuleeko menkat itsestään. Eipä ole kuulunut, näkynyt. Vaan aivan karmeita hikoilukohtauksia, pahoinvointia, päänsärkyä, sydämen tykytystä.
Olen tietysti iloinen lapsestani, sisaruksenkin olisin lapselleni halunnut. Surettaa, ettei sitä mahdolisuutta enää ole. Enpä osannut ajatella syöpädiagnoosin saatuani, että sairaus hoitoineen vaikuttaa näin moneen asiaan. Kauaskantoisesti ja lopullisesti.
Avannetta en halua takaisin, vaikeuksista huolimatta. Mutta avnnomatta paras.
- Re: Elämä avanne-pussukan kanssavapaa pudotus
- Re: Elämä avanne-pussukan kanssaTigerlily
- Vastausta sinulleKeeko
- Re: Vastausta sinulleTigerlily
- AvanteestaMabu
- Re: Avanteestavapaa pudotus
- Re: Avanteesta (apua!!)Tigerlily
- Re: Avanteesta (apua!!)vapaa pudotus
- Avanteesta Keeko
- Re: Avanteesta Tigerlily
- Re: Vi-SiblinTigerlily
- Vi-SiblinMabu