Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Elämää avanteen sulkemisen jälkeen

Moi kaikille!

Minulla avanteen sulkemisesta tulee nyt 9 kk. Elämä epävarmasti toimivan suolen kanssa ei ole helppoa. Tuhruja tulee ja joskus housuun enemmänkin. Uloste ei ole yleensä löysää. Jos on ripulia, housuun tulee vielä helpommin.
Minulta poistettiin peräsuoli lähes kokonaan, koska kasvain oli niin lähellä peräaukkoa. Paksusta suolesta on rakennettu jonkinlainen pieni säiliö, mutta se ei ole juurikaan helpottanut asiaa. Paksusuolen soluissa ei ole sellaista solumuistia kuin peräsuolessa, jolla on säilyttävä tehtävä. Näin minulle selitti kirurgi, kun tähystyksessä viimeksi kävin huhtikuussa. Vielä siis odottelen helpompia aikoja, mutta luulen että tilanne jatkuu samanlaisena. Ikävintä tässä on se, että liikunta on jäänyt suolen toiminnan vuoksi lähes tyystin. Olen lihonut ja kunto on huonontunut.
Imocur-ripulilääkettä otan, jos joudun jatkuvasti ravaamaan vessassa. Eli siis ainakin parina päivänä viikossa. Olen pyytänyt lähetteen Peijakseen, jossa tutkitaan/hoidetaan anaali-inkontinenssista kärsiviä. Odottelen kutsua tutkimukseen. Jos vaikka apua löytyisi. tai sitten syön Imocureja lopun elämäni. Tai joudun hakeutumaan sairaseläkkeelle. Töissä on välillä sen verran hankalaa.
Pääasia, että olen hengissä, saan seurata parivuotiaan lapseni kehitystä eikä etäpesäkkeitä ole toistaiseksi löytynyt.
Voimia meille kaikille!
Suru | 12.6.2007 klo 10:35:12