Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Elämää avanteen sulkemisen jälkeen
Moi!Oheisesta linkistä voi tilata oppaan tai sitä saa mielestäni myös ravitsemusterapeuteilta.
Minut ainakin OYS ohjasi ravitsemusterapeutille kun en saanut suolistoa tasapainoon avanteen kanssa (ei se vieläkään aina tasapainossa ole mutta nyt otan tietoisen riskin tiettyjen aineiden kanssa....)
Kun minulle jouduttiin laittamaan avanne niin kirurgi sanoi sen olevan pysyvä eikä minulle ole puhuttukaan mahdollisuudesta sulkea sitä. Jännä että teille muille on annettu se mahdollisuus. Itselläni ei ole vaihtoehtoja - avanne on ja pysyy mutta onneksi saan olla vielä hengissä ;) Toki tuskailen välillä avanteen kanssa. Joissakin viesteissä puhuttiin joistakin "pastoista"? Itselleni avannehoitaja on suositellut alusta asti "kertakäyttöpusseja". Olen huomannut että mitä enemmän kulkee ja matkustelee avanteen kanssa sitä helpommin se sujuu ja välillä ei muista koko avannetta olleskaan. Tsemppiä kaikille!
- Re: Elämä avanne-pussukan kanssavapaa pudotus
- Re: Elämä avanne-pussukan kanssaTigerlily
- Vastausta sinulleKeeko
- Re: Vastausta sinulleTigerlily
- AvanteestaMabu
- Re: Avanteestavapaa pudotus
- Re: Avanteesta (apua!!)Tigerlily
- Re: Avanteesta (apua!!)vapaa pudotus
- Avanteesta Keeko
- Re: Avanteesta Tigerlily
- Re: Vi-SiblinTigerlily
- Vi-SiblinMabu