Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Elämä avanne-pussukan kanssa
Hei, minullekin tehtiin avanne (1.2), jota kammoksuin jo etukäteen mutta sen olen kuitenkin huomannut, että kyllä me ihmiset pakon edessä sopeudutaan vaikka mihin. Olin sairaalassa leikkauksen jälkeen puolitoista viikkoa lähinnä juuri sen takia, että halusin oppia sidosten vaihdon kunnolla.Olin varma, että kotona alkaa tumpulointi mutta ihmeekseni olen selvinnyt tosi hyvin:vain kerran on pohjalevy valskannut.Jos joutuu vaihtaan pohjalevyn liian usein niin ihokin ärtyy siitä.Yleensä vaihdan sidoksen ennenkuin menen saunaan.Pusseja vaihdan jokapäivä tai joka toinen päivä mutta pohjalevyn n. 3 krt/viikko.Mulle neuvottiin sairaalassa, että kun kämmenten välissä hieroo ja lämittää pohjalevyä niin se kiinnittyy ihoon paremmin.Pesuhuoneen lämpö ajaa mielestäni saman asian.Sitten vielä sormenpäillä painaa levyä kauttaaltaan ihoa vasten.En sitten tiedä onko eri ihmisten ihon Ph arvolla mitään osuutta levyn pysymiseen.Ensi alkuun ajattelin koko ajan, että mulla on avanne ja en voi tehdä sitä ja tätä enkä käydä missään mutta nyt kun laitan vaatteet aamulla päälleni niin en edes muista koko avannetta ennenkuin pussi alkaa pullottaa.Olen koittanut ajatella asian niin, että tää on apuväline mulle tässä tilanteessa kun koko peräsuoli on jouduttu poistamaan.Mitä muita vaihtoehtoja edes olisi?- Re: Elämä avanne-pussukan kanssavapaa pudotus
- Re: Elämä avanne-pussukan kanssaTigerlily
- Vastausta sinulleKeeko
- Re: Vastausta sinulleTigerlily
- AvanteestaMabu
- Re: Avanteestavapaa pudotus
- Re: Avanteesta (apua!!)Tigerlily
- Re: Avanteesta (apua!!)vapaa pudotus
- Avanteesta Keeko
- Re: Avanteesta Tigerlily
- Re: Vi-SiblinTigerlily
- Vi-SiblinMabu
- Re: Vi-SiblinTigerlily