Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Elämää avanteen sulkemisen jälkeen
Hei,Olen miettinyt ja ihmetellyt ihan samaa, että miten se suolisto
todellisuudessa toimii.Sekin kun sanotaan, että on tärkeää syödä KUITUJA niin nythän on täytynyt jättää ruokavaliosta pois monia kuitupitoisia ruokia; ei siemeniä, jyviä,pähkinöitä,kovia hedelmiä,porkkanoita raakana,ei kaalisalaattia tms.Mistäs me ne elintärkeät kuidut nyt saadaan?
Minulta poitettu koko paksusuoli ja peräsuoli, joten kaikki niiden alkuperäiset tehtävät nyt siis pois pelistä.
Näitä viestejä lukiessa olen usein ihmetellyt sitä miten erilaisia ohjeita olemme saaneet ja miten eri tavoin meitä on hoidettu vaikka toki ymmärrän, että jokainen tapaus on omanlaisensa.
Mulla on nyt alkanut olla kaikenlaisia pikku vaivoja sytohoidosta; kämmenet,jalkapohjat ja sormenpäät halkeilee.
Silmissä "vilisee" outoja kuvioita ja näkökyky on jotenkin vajaa ja silmät väsyy.
Ai että, mua kosketti tuo kuvauksesi istumisesta jossain koulutuksessa ja avanteen valskaaminen siinä tilanteessa.
Voin todella hyvin kuvitella sen tunteen.sehän on pieni paniikki. Itselläni on pari kertaa tullut vastaava tilanne töissä ja pari kertaa kaupungilla ollessani asioilla. Siitä vaan tosi kiireellä lähimpään vessaan ja samantien täysillä kotiin.
Avanne varmaan tykkäis saada joskus ilmakylpyjäkin mutta eipä ole vielä sellaista tilaisuutta tullut, että voisi sen toiveen toteuttaa: olla ensin syömättä kauan ja yksin kotona kaikessa rauhassa.Mahtaakohan sitä tulla uituakaan tänä kesänä?
terkuin
Vapaa pudotus
- Re: Elämä avanne-pussukan kanssavapaa pudotus
- Re: Elämä avanne-pussukan kanssaTigerlily
- Vastausta sinulleKeeko
- Re: Vastausta sinulleTigerlily
- AvanteestaMabu
- Re: Avanteestavapaa pudotus
- Re: Avanteesta (apua!!)Tigerlily
- Re: Avanteesta (apua!!)vapaa pudotus
- Avanteesta Keeko
- Re: Avanteesta Tigerlily