Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Elämää avanteen sulkemisen jälkeen

Moikka Pussi-ihmiset,

Ai että mua alkaa pelottaa se avanteen sulku.
Olen pärjännyt avanteen kanssa tosi hyvin mutta
tavallaan mielessä on siintänyt se, että kun avannetta
ei ole niin olisi paluu lähes normaaliin -ainakin
ulkonäkömielessä. Mutta sitten tilanne kääntyykin
ihan päinvastaiseksi kun joutuu koko ajan vain miettimään vessojen sijaintia ja kantamaan vaihtovaatteita mukana jne.
Ei voi vain huolettomasti lähteä ovesta ulos ja mennä minne nokka näyttää.Ja siellä vaatteitten alla on sitten taas ihan sama onko siellä se avannepussukka vai ei.Elämänlaatuhan siinä kärsii jos ei voi ilman avannetta enää osallistua mihinkään kivoihin juttuihin:kenellä liikunta, kenellä tanssit kenellä mikäkin.
Itse lähden nyt elokuussa Amerikkaan lomalle ja juuri sen takia kun pelkään, että avanteen sulkemisen jälkeen en voi enää matkustaa minnekään.
Kaiken maailma vaivathan näistä syöpähoidoista voi saada ns. kaupanpäälle.Itselläni alkoi vaihdevuodet samantien kun oli sädetykset tehty.Nyt sitten on osteoporoosin uhka päällä.
Ja ties mitä muuta.
Mites te muut naispuoliset kohtalotoverit olette selvinneet näistä mainingeista-kerrottiinko teille etukäteen sädehoidon
mahdollisista haittavaikutuksista ja mahdollisista ennenaikaisista vaihdevuosista jne?
Mutta kuten todettua niin tehtyä ei saa tekemättömäksi ja nyt on vaan otettava ilo irti elämästä näillä eväillä ja onhan elämä kuitenkin ihanaa kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.

terkkuja kaikille
lähettää
Vapaa Pudotus

vapaa pudotus | 13.6.2007 klo 11:51:25