Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Elämää Myelooman kanssa

Iltaa kaikille palstalaisille!
Kävin tänään kontrollissa TYKS:ssä. Nyt mulla on helpottavaa kerrottavaa. Kaikki veriarvot ihan kunnossa.Samoin IGA arvo, se on 1. Tämä TYKS :n IGA arvo tarkoittaa samaa (melkein) kuin muissa keskussairaaloissa on M-komponentti tai paraproteiini arvo. Tällä hetkellä se näyttäisi siltä kuin myelooma olisi remisiossa. Sädetys ja thalidomi ovat tehonneet.Kuitenkin liikkuminen on hankalaa ja siihen saattaa vaikuttaa thalidomi.Seuraava toimenpide on hermorata tutkimus.Jos se osoittaa, että thalidomilla on vaikutusta jalkojen jäykkyyteen ja liikkumiseen, niin se jää sitten pois. Ylil. Remes totesi , että myelooman lääkityksessä thalidomi on erittäin hyvä. myös haittavaikutuksia tästä lääkityksestä on, minulla ei ole mitään isompia ongelmia siitä vielä ollut.

Tämä on kavala solusairaus, koskaan ei tiedä mitä seuraavaksi, vaikka tuntemukset olisivat ihan hyvätkin. Nyt oli päinvastoin,väsynyt ja heikko olo, veriarvot kuitenkin ihan OK.Yksinkertaisia toimenpiteitä olen noudattanut. Liikuntaa päivittäin sen puittei´ssa , mitä olen jaksanut, terveellistä ravintoa ja riittävästi lepoa. Myös mieliala pitäisi pitää myönteisen puolella. Tänä kaamos aikana psyykinen puoli onkin hankalampaa hoitaa kuin nämä fyysiset tehtävät. Toivoa en menetä koskaan!!!!
Hyvää joulun alusaikaa kaikille. Jaksamista myös, kuitenkin jokaisessa päivässä on jotain hyvää. Ja huominen päivä on taas parempi kuin tämä päivä!!
aarsu | 12.12.2007 klo 21:37:40