Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Elämää Myelooman kanssa

Hyvää uutta vuotta!

Vuosi on loppumassa ja pääsemme alkamaan uuden vuoden 2008. Vuosi sitten vointini oli parempi kuin mitä se nyt on. Silloin oli toivoa sekä odotusta paremmasta. Maaliskuussa mulle tehtiin kantasolusiirto omista soluista ja lääkärit olivat sitä mieltä, että tällä toimenpiteellä saisin vuoden hyvää aikaa, hyvää kivutonta elämää. Tämä ns. hyvä aika kesti kohdallani viisi kuukautta.Sen jälkeen alkoivat taas kovat selkäkivut .Mangneetti kuvauksen jälkeen sain sädehoitoa.Selkäkivut vähenivät, vaan jalat ovat nyt ihan "tönkköset", käveleminen ilman sauvoja on hankalaa. OLen myös syönyt thalidomia melkein koko vuoden.Vaikutuksensa on varmaan silläkin.Tosin kaikki veriarvot ovat hyvät. Hbl on n. 140, samoin puna- ja valkosolut sekä trombosiitit ovat ok.

Olen kyllä melko tyytyväinen elämääni.Olen oppinut elämään tämän sairauden kanssa. Vaikeampaa on hyväksyä se, miksi minulle tuli tämä sairaus, kun sen saa vain 4-5 ihmistä 100000 :ta. Itse en ole sitä aiheuttanut, eikä kukaan muukaan.En enää ajattele sitä paljoakaan. Se nyt vaan on näin.Pelkoni on se, jos tulee tilanne etten pysty enää liikkumaan. Siksi yritän huonoinakin päivinä käydä aina lenkillä.

Toivon teille kohtalotoverit ja omaishoitajat parempaa uutta vuotta.Myös toivon,että jaksatte seurata tätä palstaa ja kirjoitella omia kokemuksianne ja näkemyksiänne. Aion vuoden päästä olla edelleen mukana täällä kirjoittelemassa, olkaa te muutkin. Uskokaamme, että tuleva vuosi on parempi,niinkuin on huominen päiväkin parempi kuin tämä päivä.
aarsu | 30.12.2007 klo 12:21:43