Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Uusiutunut Myelooma
Hei,Ette ole ainoat, jotka odottavat pääsyä kantasolusiirtoon.
Äidilläni hoito oli kaavailtu aloitettavaksi joulukuun alussa, ja pieni toivo olisi ollut, että olisimme saaneet äidin jouluksi kotiin. Olen samaa mieltä siinä, että tehyn toimet ovat menneet liian pitkälle. En itse voisi irtisanoutuneena sairaanhoitajana nukkua öitäni hyvällä omatunnolla. Mutta en halua nostattaa verenpainettani kaiken tämän oiken huolen lisäksi.
Raskasta tämä odottaminen on. Äiti yrittää olla reipas, eikä peloistaan puhu. Hänet tuntien kuitenkin tiedän, että hän suojelee reippaudellaan itseään - ja myös minua.
Itse yritän sysätä ahdistuksen mielestäni pois edes työpäivän ajaksi. Ajattelen, ettei asian liika ajatteleminen auta nyt ketään. Luulen, että olen vieläkin shokissa ja siksi torjumiskannalla koko sairaudesta, vaikka sen kanssa on eletty jo lähes vuosi.Alitajunnassa on kuitenkin jatkuvasti raskas olo, mikä näkyy painajaisina, väsymyksenä ja masennuksena. En halua ajatella kantasolusiirron riskejä, mutta tiedän kyllä, että kova hoito on kyseessä ja riskitkin huomattavia.
Tiedän, että tämän sairauden kanssa joudumme olemaan sinut jatkossakin, ja ettei kantasolusiirto paranna pysyvästi. Mutta jotenkin toivo on elänyt, että sillä äiti olisi terveenä pitkän aikaa.
Olen perheetön itse, ja mitään en toivoisi enempää kuin että äiti saataisiin jouluksi kotiin. Tekee pahaa katsoa sekä veljeni että äidin miehen "hiljaista" surua ja ahdistusta. Olen viettänyt elämäni jokaisen joulun yhdessä äidin kanssa, ja nyt pelkään erilaista joulua.
Vuodatuksesta ihan asiaan. Onko täällä kantasolusiirron (omista soluista) läpikäyneitä tai heidän omaisiaan? Huolestuttaa, että kuinka rankka hoito on, ja onko esim. kipua, vai vain riski saada infektioita yms. Saivatko potilaat ottaa lainkaan vieraita, ja jos ei, niin pääsikö edes huiskuttamaan jokun lasin läpi? Kivun ja heikon kunnon lisäksi minua huolestuttaa, miten äiti henkisesti jaksaa olla eristyksissä. Kuinka pitkään olitte eristyksissä sairaalassa? Entä kun pääsitte kotiin? Tarvitseeko potilas auttajaa kuinka pitkään?
- Uusiutunut MyeloomaSelina
- Re: Uusiutunut MyeloomaHannaLeena
- : Uusiutunut MyeloomaSelina
- Re: : Uusiutunut MyeloomaHannaLeena
- Re: Uusiutunut MyeloomaHannaLeena
- Re: Uusiutunut Myeloomasirpukka
- KortisonihoidostaAnnie
- Re: KortisonihoidostaHannaLeena
- Re: KortisonihoidostaHannaLeena