Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Uusiutunut Myelooma
Hei teille kaikille,Jäin miettimään luunmurtumia, kun moni teistä kertoi sellaista tapahtuneen.Missä sairauden vaiheessa tällaista voi tapahtua ja missä tilanteissa? Äitini valittelee ristiselän kipuja, joista olen huolestunut.Lääkärille olen tästä kertonut, mutta hän ei siihen kummemmin reagoinut. Pitääkö pyytää kuvauksia ja mitähän kuvauksia, olen niin tietämätön.
Hänellä ei ole ollut 4 kuukauteen sytostaattihoitoja eikä luuta vahvistavaa lääkitystä. Kipulääkkeitä on jatkuvasti käytössä.Lääkäri kertoi 2 viikkoa sitten, että luuta vahvistava lääkitys aloitetaan, Bonefoss ei sopinut äidille, joten lääke annetaan tiputuksessa. Aikaa pkl:lle ei ole vielä tullut. Onko mielestänne luuta vahvista lääke hyvinkin tarpeellinen, eli estääkö se luiden murtumista? Kuinka kauan olette saaneet tätä hoitoa?
Niin Aarsu, olen samaa mieltä, että läheisen huoli ja hätä on suuri ja se avuttomuus, mitä tuntee, kun ei voi aina tehdä mitään. Läsnä voi olla koko persoonallaan ja myötäelää läheisen kanssa. Olenkin miettinyt, että jos itse sairastaisin syöpää, olisiko avuttomuuden tunne näin voimakas kuin nyt.
Aarsun kirjoituksesta huomaa, että olet sairautesi kanssa tasapainossa ja vielä pystyt kannattelemaan meitä toisia, joilla on joskus hyvin vaikeita hetkiä. Kiitos siitä Aarsu Sinulle.
Hyvää viikonloppua ja voimia teille kaikille, huomenna on taas valoisampi päivä.
- Uusiutunut MyeloomaSelina
- Re: Uusiutunut MyeloomaHannaLeena
- : Uusiutunut MyeloomaSelina
- Re: : Uusiutunut MyeloomaHannaLeena
- Re: Uusiutunut MyeloomaHannaLeena
- Re: Uusiutunut Myeloomasirpukka
- KortisonihoidostaAnnie
- Re: KortisonihoidostaHannaLeena
- Re: KortisonihoidostaHannaLeena