Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Uusiutunut Myelooma
Hei Meryl,Olen kyllä tyytyväinen, että nopeasti reagoitiin. Toisaalta sekin herättää kysymyksiä, että miksi? Onko tämä huono uutinen? Jälleen ollaan henkisesti niin maassa kuin olla ja saattaa. Se mukava sairaanhoitaja sanoi, ettei kyse ole mistään hengenvaarasta, mutta kyllähän tämä taas säikäytti:( Olen kyllä kiitollinen siitä, että tämä hoitaja kuitenkin niin avoimesti minulle isän tilanteesta kertoi, vaikka isä yrittää "salailla" näitä asioita minulta ja äidiltä. Isä tietysti tuskastuu, kun me kysellään (ja hermoillaan) niin paljon.
Kumpikaan isän hoitavista lääkäreistä ei ollut tänään paikalla ja ensi viikollakin on kuulemma tosi kiireistä. No, minä uskon sen. Mutta koska kyse on minun isästäni, niin soitan vaikka maailman tappiin saakka ensi viikolla, että saan jonkun kiinni, joka osaisi kertoa tilanteesta edes jotain. Aion pitää 7.12 vapaata ja menen isän kanssa sinne Peijakseen vaikka sitten koko päiväksi.
Läheisenä tällaisia ikäviä muutoksia on todella hirveää seurata. Ymmärrän sinua hyvin. Kun huomaa, että toinen haluaisi tehdä yhtä sun toista, eikä enää olosuhteiden vuoksi vaan pysty. Isäni tosin joutui esim. sairaseläkkeelle muista syistä kuin myelooman vuoksi eli niiden aivoveritulppien, jotka lopulta veivät kunnollisen näkökyvyn. Isäni on tai oli ammatiltaan suunnittelija/piirtäjä, mikä vaatii näkökyvyltä erinomaista tarkkuutta, joten hän ei enää voinut siinä tehtävässä jatkaa, vaikka se oli hänelle se "henki ja elämä". Olen kuitenkin iloinen siitä, että isä pitää edelleen suht tiivistä yhteyttä entisiin työkavereihinsa ja käy olosuhteiden mukaan esim. firman epävirallisissa pikku jouluissa ja muiden eläkeläispappojen kanssa viikkolounailla:)
Toivon todella, että teille on siitä fysiatrista apua. Harmillista vaan, että niin kauan joudutte odottamaan. Näköjään arvot ovat miehelläsi muuten hyvät, että jos jotain huonoa, niin sitten jotain hyvääkin:) Kirjoittele, miten teillä menee, kun saat tietää jotain uutta.
Terkuin, Annie
- Uusiutunut MyeloomaSelina
- Re: Uusiutunut MyeloomaHannaLeena
- : Uusiutunut MyeloomaSelina
- Re: : Uusiutunut MyeloomaHannaLeena
- Re: Uusiutunut MyeloomaHannaLeena
- Re: Uusiutunut Myeloomasirpukka
- KortisonihoidostaAnnie
- Re: KortisonihoidostaHannaLeena