Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: akuutti haimasy�p�

Täällä taas pitkästä aikaa. Appeni pärjäilee syöpänsä kanssa edelleen ok. Mutta mieliala ei ole enää niin rauhallinen. Saimme tietää hänen sukulaisensa sairastavan myös haimasyöpää ja sukulaisella sairaus on edennyt nopeasti, on jo nyt loppuvaiheessa, kipulääkkeet eivät auta jne. Appeni on ottanut tämän raskaasti. Hän ehkä näkee siinä nyt niin selkeästi oman tulevaisuutensa. Toivon, että hän jaksaa itse kuitenkin sinnitellä. Hänen oma syöpänsä siis diagnosoitiin viime toukokuussa, hyvin on jaksanut tähän asti. Uskon, että reipas mieliala on auttanut paljon. Mutta tietysti myös se että hän on kestänyt sytostaatit hyvin. Toivon, ettei hän koe taistelua turhaksi ja luovuttaisi.

Salla: olen seurannut viestejäsi ja minua on surettanut se, että miehesi tuntui heti antavan periksi. Mutta niin me ihmiset olemme erilaisia, kaikki suhtaudumme asioihin eri tavoin. Ja toista ei voi pakottaa taistelemaan, jos hän kokee sen turhaksi. On valitettavaa, jos ette voi puhua asiasta, hän koteloi kaiken sisälleen. Mutta läsnäolosi on todella tärkeää ja hänelle voimanvara. Mutta samalla pyydän sinua tosiaan pitämään huolta myös itsestäsi. Sinä joudut pyörittämään asioita nyt itse ja tavallaan olet varmaan joutunut siirtämään suruasi eteenpäin. Onhan sinulla kuitenkin ympärilläsi ihmisiä, joihin voit tukeutua tarvittaessa ettet joutuisi yhtäkkiä tyhjän päälle?

Lämpimiä ajatuksia teille kaikille tällä palstalla vieraileville ja kirjoittaville.

Etsivä | 29.11.2006 klo 17:35:57