Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Sairauden synnyttämiä runoja 2 Ylläpitäjälle
Ehkä runoistani saa sen käsityksen, että olen käpristynyt nurkkaan suremaan maailman kavaluutta. Olen kyllä jatkanut elämääni normaalisti, johon kuuluvat uimahypyt ja kirjoittaminen. Hypin leikkaukseen saakka ja jatkoin heti kun kunto salli eli eilenkin vedin tunnin harkat.Runot taas ovat toinen juttu, jossa käytetään kielikuvia ja metaforia. Asioita voidaan liioitella ja paisutella. Olen myös käyttänyt itseironiaa. Olen mielestäni hyvin reallistinen, vaikka runoissani olen pohtinut asioita eri näkökulmista ja kuten suurin osa runoilijoista myös tuonut voimakkaasti esiin elämän rajallisuuden.
Kiitos sinulle tästä palautteesta. On ihan hyvä nähdä miten me itse kukin koemme asiat ja esim. nämä runot. Jatkan kuitenkin näiden runojen jakamista niin kauan kuin yksikin niitä haluaa lukea ja saa niistä jotain itselleen, mutta kuten sanoit
Kyllä se siitä.
Joku ehdotti että nämä voitaisiin siirtää yleiseen ryhmään. Yhtä hyvin näitä voitaisiin jakaa saattohoitoryhmässä, koska monissa runoissani kuolema on mukana. Kun sen kanssa tulee sinuiksi, niin on helppo elää ja nauttia jokaisesta päivästä. Sillä joka kuolee ennen kuin kuolee ei kuole kun kuolee.
Mutta seuraava runo.
Pilven reunalle
Mutta kuitenkin meidän on alistuminen,
taipuminen
asioiden edessä,
joille emme voi mitään.
Emme rukoile sairautta,
mutta se ei kysy lupaa,
vaan asettuu ruumiiseemme
alkaen tehdä työtään,
myyräntyötään.
Alkaa tahtojen taistelu