Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Sairauden synnyttämiä runoja
Yes, mittaamaton.Siis tämä oli lääkärin iloinen tuomio. Nyt vaan puolivuosi tarkastukset ja toivotaan parasta. Onneksi ei tarvinnut mennä sädehoitoon, että jäi vielä paukkuja tulevaisuutta ajatellen. Tosin olen yrittänyt sitä jo henkisesti nujertaa. Patologin lausunnon mukaan olisi toinenkin mahdollisuus ollut mahdollinen.
Anemonet kun lapsena kokee jotain suurta, niin se kantaa sinua koko elämän. Itse hukuin lapsena, siis vajosin joen pohjaan, ensin yritin kävellä rantaan, sitten vaan lopetin. Minulle tuli hyvä olo ja näin kirkkaan valon. Kaikki muu menetti merkityksensä, ei ollut mitään pelättävää. Seuraava muistikuva oli kun minua hakattiin selkään ja oksensin vettä. Velipoika oli nostanut minut ylös ja antoi ensiapua. Se vei kuolemanpelon, siksi minusta on niin helppoa ja luonnollista kirjoittaa kuolemasta. Tuossa se nytkin istuu olkapäällä uskollisena ja odottaa koska se pääsee saattamaan minua sinne missä minun vanhempani ja tyttöni jo ovat. Elämästä pidetään kiinni, mutta kuolemaan ollaan valmiita, ihan kuin intiaanit sanovat, että tänään on hyvä päivä kuolla.
Helpotusta
Nyt minä mietin askeleitani,
kuljen ovelta ovelle,
helpotusta.
Reviirini pieneni kuin vanhan kollin,
jumppaan voidakseni jälleen
juosta,
kiertääkseni vielä kerran,
kerran vielä.
Kyltymätön elämännälkä ajaa
soturin tekoihin,
kaikkea ei ole vielä sanottu,