Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Her2 pos.

Hei kaikki positiiviset siskot.

Kurjat kelit jatkuu. Ei oikein tee mieli lenkillekään kun on kuraista ja loskaista. Vaihdetaan kuitenkin lumikengät kumisaappaisiin ja lähdetään tarpomaan. Lenkin jälkeen voi hyvällä omallatunnolla käpertyä mukavasti sohvan nurkkaan vaikkapa lueskelemaan kahvikupposen kanssa.

Mulla oli se simulaattori viime viikolla, ei se ollut CT-kuvausta kummempi. Rintalastaan tehtiin tatuointi merkiksi ja seuraavalla kerralla tehdään kainaloon merkkejä lisää. Ens kerralla on myös ensimmäinen sädetys. Mulla elääkin nyt toivonkipinä pienessä mielessä. Koska leikattu puoli on sama kuin missä se keuhkorakkula on niin lääkäri lupasi katsoa sitä kuvaa myös sillä silmällä, että pystyisikö siitä rakkulasta nyt jo jotakin sanomaan, sen kokomuutoksesta tms. Tämän nyt otetun kuvan tulkinta on kuitenkin toisenlainen kuin CT-kuvan, mutta toivon, että edes jotakin selviäisi. Jos vaikka siellä ei näkyisi mitään rakkulaa enää. Jos se vaikka olisi hävinnyt itsestään. Sen kuulen sitten ensi viikolla. Uusi CT-kuva otetaan vasta tammikuussa sen vuoksi, että mahdollinen muutaman millin koon muutos ei välttämättä näy kuvassa, miten se rakkula nyt sitten sattuisi olemaan siinä viipalekuvassa. !!??

Viimeisestä CEF:stä on kolme viikkoa ja mehupillisuoni on jonkun verran pehmentynyt, kosketusarka se on edelleen. Kysyin hoitajilta siitä suonen lämmittämistä, josta joku mainitsi. Hoitaja sanoi, että se lämmittäminen tiputuksen aikana ei estä suonen kovettumista. Tässäkin on nähtävästi eri käytäntöjä niin kuin myös siinä läpsyttelyssä. Se mitä minun suoniani läpsyteltiin oli hyvin hellävaraista eikä missään mielessä epämiellyttävää tai puhumattakaan, että se olisi sattunut.
Myöskin se, että tiputus tehtiin aina samaan käteen oli meillä ehdotonta. Sanottiin, että ei koskaan tiputeta leikatun puolen suoniin. Myöskään ei nyt eikä tulevaisuudessakaan saa ottaa verikokeita leikatulta puolelta. Näin on eri toimintatapoja eri paikoissa.

Kertoilkaahan kuulumisianne! Ja jaksamisia kaikille perässä tulijoille.

Syysunelma
Syysunelma | 22.11.2006 klo 15:49:16